Epres barackos cobbler

Szerintem ebben az évben most vettünk utoljára epret. Csodák csodája még volt… azaz ismét lett a piacon. A párom nem egy gyümölcs fan, mondhatni csak akkor eszik, mikor valamennyit lenyúl az enyémből. De az eper… az kivétel.

Cobbler

Meg kell szerezni. Mikor tombolt az eper szezon, nálunk tombolt a cobbler szezon. Némi külső nyomásra folyamatosan az epres verziót sütöttem, kombináltam, de én már így is untam, ő még az utolsót is lelkesen tolta magába. Azóta nem készítettem semmilyen verziót. Most ki akartam próbálni a barackkal, így a nem várt szerzemény miatt lett belőle barackos epres cobbler. Ha nem pattant volna be az eper a rendszerbe most a barackot áfonyával vagy szederrel egészítettem volna ki.

Összeállítás kb. 20-30 perc + 30-40 perc sütés
Kb. 6 személyre

Cobbler

Hozzávalók a gyümölcs alaphoz:

  • 5-6 barack vagy nektarin (kb. 600-650g)
  • 350-400g eper
  • 90g cukor
  • 35g liszt
  • 1 citrom leve és héja

A tésztához:

  • 380g liszt
  • 1 teáskanál sütőpor
  • 135g hideg vaj
  • 50g cukor
  • 1 teáskanál fahéj
  • 125 ml tejszín
  • 125 ml tej

Tejszínhez:

  • 400ml habtejszín
  • 4 evőkanál cukor (vagy ízlés szerint)
  • Kis doboz (250g) mascarpone
  • 2 kávéskanál rózsavíz
  • 1 kávéskanál kardamom
  1. Egy nagyobb jénait kivajazunk. Összekeverjük a cukrot és a lisztet, a citrom héját és hozzáforgatjuk a felszeletelt gyümikhez. Majd a citrom levét is belekeverjük. Az egészet a jénaiba tesszük.
  2. A tésztához összekeverjük a lisztet, a sütőport és a fahéjat. Hozzámorzsoljuk a hideg vajat, míg homokszerű, morzsalékos lesz a tészta, majd hozzáadjuk a cukrot, és a végén hozzákeverjük a tejszínt és a tejet.
  3. A tészta elég ragacsos állagú lesz, így belisztezett felületen kinyújtjuk és pogácsaszaggatóval formákat szaggatunk, majd a gyümölcsök tetejére helyezzük. Díszítésként megszórhatjuk a még nyers tésztát kristálycukorral.
  4. 200 fokos sütőben 30-40 perc alatt megsütjük.
  5. Közben a tejszínhabot felverjük, kikeverjük a nascarponéval, és rózsavízzel, kardamommal ízesítjük.

Megjegyzések:

Ez a süti csak frissen finom. Nem jó hidegen, vagy újramelegítve. (Szerintem). Így vagy felezzük el az adagokat, vagy csak a gyümölcsöt felezzük meg. A kész, de még nyers tészta frissentartó fóliában kb. 2 napig eltartható hűtőben. Én általában tésztából egész adagot csináltam, így csak a gyümölcsöt kellett összeállítani, a tészta jött ki a hűtőből. Illetve ha elő akarunk készülni, a tésztát előző nap is csinálhatjuk.

Szerintem magában túl tömény a süti, mindenképp kell valami hab mellé. A mascarponét akár el is hagyhatjuk, ízesített tejszínhabbal, vagy fejenként egy gombóc vanília vagy egyéb kedvenc fagyival is nagyon finom.

Leave a Reply

