Korianderes baracksaláta

A külföldi magazinok közül a Delicious-t választottam kedvencemnek. Régebben csak elbűvölt egy-egy jó fotó vagy érdekes recept, de mostanában szinte várom, hogy megjelenjen az a következő szám.

Korianderes baracksali

Számomra ez egy guszta kis angol magazin volt. Egy alkalommal mentem vásárolni, és útközben bekukkantottam az újságoshoz. Megláttam az ünnepi 100. speciális karácsonyi kiadást, közelebbről megnézve 2010 év végit. Leértékelve. Kicsit fura volt, hisz eszembe jutott, hogy az idén már vettem egy 100. kiadást, de mivel rohantam átkoncentráltam a döntési feladatra: veszem vagy nem veszem. Itthon átnézve minden olyan más volt mint amit megszoktam. Más főszerkesztő, más látványelemek, de hát ez másfél éve volt, azóta sok minden változhatott… Na de mégis…Tele volt a téli szám fagyi receptekkel, egy újabb szót használnak a tejszínhabra, de akkor kezdett igazán skizofrénné válni a dolog mikor eljutok Jamie „nyári karácsonyi” oximoron pudingjához, vagy mikor beach boy helyett peach boy mutatta be a decemberi kiadásban az idény jellegű barackos recepteket. De semmi hó, sapka, sál vagy valami gőzölgő recept. Egy európai számban ilyenkor, ez a tartalom lehetetlen. Szóval komolyabb vizsgálatnak vetettem alá a lapot. Ekkor meglett az ára előtt az NZ (New Zeland) felirat, így megtudtam, hogy van ausztrál kiadás is. Egy kicsit más, több tengeri jellegű és több ázsiai beütésű étel szerepel benne, mint ami egy európai lapban megszokott. Itt találkoztam (a peah boynál) ezzel a korianderes baracksalátával. Imádom a koriandert, így mindenképp ki kellett próbálni.

Hogy a koriandert mivel lehet helyettesíteni? Semmivel. De ha valaki nem szereti, vagy újabb baracksalátás receptet keres, ajánlom a bazsalikomos sonkás baracksalátát.

Korianderes baracksali Elkészítési idő kb. 10 perc
Mennyiség: 4 személyre
Nehézségi fok: Nagyon egyszerű

Hozzávalók:

  • 4 nagy lédús barack (bő fél kiló)
  • 2-3 maréknyi koriander
  • 1 fej lila hagyma apróra vágva
  • fél dl olivaolaj
  • 2 pohár joghurt (elhagyható)
  • 2 lime leve
  • Kb. 1 ek. barna melaszos cukor
  • Ízlés szerint chili (elhagyható)

 Elkészítés

    1. Keverjük össze a lime levet fél evőkanál cukorral. Kóstoljuk meg, és ha túl savanyú még keverjünk hozzá.
    2. Tegyük ki a tálra a megmosott, lecsepegtetett koriander és locsoljuk meg oliva olajjal, majd szórjuk rá az apróra felkockázott lila hagymát.
    3. Majd szeleteljük fel a barackokat, helyezzük el a salátán és locsoljuk meg a citromos öntettel. A barackból kifolyt levet semmiképpen se dobjuk el, locsoljuk a salátára vagy keverjük  a citromos öntetbe.
    4. A végén (ha használunk) díszítsük fejenként fél doboz joghurttal.

 Megjegyzések:

  • Szerintem ebben a receptben tényleg fontos, hogy közepesen kemény, de lédús barackot válasszunk. Ez ad egyfajta selymességet az ételnek, kemény barackkal szerintem folytogató lenne.
  • A joghurt elhagyható, ez az én újításom. Utoljára reggelire ettem így, és szerintem finoman összekapcsolta az ízeket.

Korianderes baracksali

Leave a Reply

