Őszi barack

Elutaztunk bő két hétre. Anyu néha eljött a lakásba meglocsolni a virágokat, egy kicsit kitakarítani, és, hogy ne legyen üres a hűtő mire megjövünk, vett néhány apróságot.

Sült barack

Jó volt így megérkezni. Ezen apróságok között a hűtőben volt egy kis barack is. Amit aztán kivettem. Aztán visszatettem. Aztán megint kivettem, rakosgattam, de nem volt kedvem megenni, Valahogy vesztett a kisugárzásából. A mentő ötlet a sült gyümölcs volt, amit sose próbáltam ki akkor, mikor igazán szezonja van a baracknak, hisz a nyári melegben valahogy nem kívántam sütve. Persze egy gombóc vanília fagyi azért átbillentené a nyári desszert kategóriába. Egyik este mikor már nem bírtan hova pakolni a barackokat, úgy éreztem eljött az idő, sütőbe vele. Körülnéztem mi van még otthon, amivel egy kicsit izgalmasabbá lehet tenni és rá fél órára egy kellemes egészséges kis őszi desszerttel fejeztük be a napot. A mostani barackok már nem az igaziak, de ezzel a recepttel vagy ezt kombinálva meg lehet menteni őket. Pár nap múlva hasonló mentőakcióban részesült néhány szilva és ringló is, majd a piacon még vettem egy kis barackot, hogy újra megcsináljam, De finom körtével, vagy vegyesen is.

2 személyre
Nehézségi fok: Nagyon egyszerű
Elkészítési idő: kb. 5 perc, és 20 perc sütés

Sült barack

Hozzávalók:

  • 3 őszibarack vagy nektarin
  • Kb. két evőkanál mazsola
  • Kb. két evőkanál mandula (vagy dió)
  • Egy evőkanál porcukor összekeverve fél kiskanál fahéjjal és fél kiskanál gyömbérporral (elhagyható)
  • Kb. 3 evőkanál méz
    1. A mazsolákat előzőleg beáztatjuk teába, vagy rumba, de ha sietünk elég csak meleg vízbe. Gyorsíthatunk egy kicsit ha ezt bedobjuk a mikróba.
    2. A barackokat félbevágjuk, és kapásból a sütő tepsikbe tesszük. Ha használjuk a fahéjas cukros keveréket, akkor a felével megszórjuk az üres barackokat majd a mélyedéseket megtöltjük mazsolával.
    3. A fahéjás cukor másik felét a mazsolákra szórjuk és mindennek a tetejére pakoljuk a diót vagy a mandulát. A végén meglocsoljuk mézzel.
    4. 180 fokos sütőben kb. 20 perc alatt megsütjük.

Megjegyzések:

  • A barack kihűlt állapotában is jó, de melegen vagy langyosan a legfinomabb.
  • A diót vagy a mandulát nem kell előre pirítani, elég az amit a sütőben kap. Mindkét csonthéjasnak nagyon finom íze van, így szerintem a legjobb ha nem keverjük, hanem pl. egyikre diót a másikra mandulát teszünk.
  • A mazsola nem egy népszerű dolog, így ezt nyugodtan lehet bármi mással (aszalt meggy, csokis aszalt meggy, aszalt barack, datolya, aszalt áfonya, stb.) helyettesíteni. Minden esetben áztassuk be vízbe vagy teába különben olyan lesz mint egy rossz rágógumi.
  • De aszalt gyümölcs nélkül, csak a mézes csonthéjasokkal is nagyon finom!
  • Tálalhatjuk fagyival vagy vaníliaöntettel, tejszínhabbal vagy mascarponeval.

 

Leave a Reply

