Fűszeres barnacukros keksz

Megfogant a blog ötlete, elkezdtem, néhány embernek megmutattam, majd elvitt az élet, el is utaztam, így nem csináltam. Aztán hazajöttem, dolgozni mentem és megrémültem mikor megláttam munkaadóm számláján a tranzakciós díjakat. Azonnal vetettem rá magam a számlavezetőnkre, hogy keressünk valami jobb csomagot, de persze a válasz az volt, hogy ahelyett, hogy ilyen hülyeségekkel foglalkozom, dolgozzam otthon, és írjam a blogomat.

Fűszeres barnacukros keksz

Ugyan a citromos keksz finom volt, a családnak is ízlett, de már unja csinálni. Valami más kell. Persze a rendelés is jött, valami ikeás, valami nagyon fűszeres kéne. Kicsit megkésve, pláne, mert ez karácsonyi sütinek is megállja a helyét most elkészítettem, és nagyon remélem, hogy a célszemélynek is ízleni fog. Szóval kedves számlavezetőnk, csak győzd beszerezni a hozzávalókat és azt a sok fűszert, amit kértél. ((O;

Fűszeres barnacukros keksz

Elkészítés:Kb. 15 perc + 10-12 perc sütés Kb. 24 db

 Hozzávalók:

  • 335g liszt
  • ½ teáskanál őrölt gyömbér
  • ½ teáskanál szegfűbors (hívják jamaikai borsnak is)
  • ½ teáskanál őrölt szegfűszeg (én egészet törtem meg mozsárban)
  • Kb. szűk ½ teáskanál frissen őrölt szerecsendió
  • 1 teáskanál fahéj
  • Szűk ½ teáskanál szódabikarbóna
  • 120g puha vaj
  • 135g barna cukor*
  • 2 evőkanál fehér cukor*
  • 100g méz vagy golden syrup
  • 1 tojás
  • 1 teáskanál vanília kivonat
  1. A sütőt előmelegítjük 180 fokra (gáz 4-es fokozat.)
  2. A lisztet összekeverjük a fűszerekkel (gyömbérrel, szegfűborssal, szegfűszeggel, szerecsendióval, fahéjjal) és a szódabikarbónával.
  3. Egy másik tálban a puha vajat elkeverjük a cukorral és a golden syruppal kb. 2-3 perc alatt még egy kicsit krémes nem lesz, majd hozzáadjuk a tojást és a vanília kivonatot. Tovább keverjük még homogén állagot nem kapunk.
  4. Hozzákeverjük a fűszeres lisztet, és kb. pingpong labda nagyságú gömböket formázunk belőle.
  5. Egy kicsit lelapogatjuk és sütőpapírra vagy keksztepsibe tesszük, és 10-12 percig sütjük.

 Megjegyzések:

  • Donna Hay receptje alapján csináltam a sütit, de cukor és a golden syrup mennyiségéből egy kicsit levettem. És magamnak meg is variáltam:
  • Kb. 40-45g nagyon sötét, szinte fekete melaszos barnacukrot használtam. Aztán ugyanennyi a világos, elterjedtebb muscavado cukorból. A maradék kb. 40g pedig egy sima, átlagosabb barna cukor volt. Az eredeti recept 175g barna cukrot ír, de azt gondolom nem a szinte fekete melaszosra gondol amit én használtam az elején. Mikor megkóstoltam a nyers tésztát, úgy éreztem egy kicsit lehetne még édesebb, de már nem akartam az erőteljesebb ízű barna cukrokat használni, így lazítottam kb. 2 evőkanál fehér cukorral.
  • Szerintem az eredmény nagyon finom lett, egy kissé karamellás, enyhén mézes íze lett, amit jól feldobtak a fűszerek.
  • Azt gondolom simán fehér cukorral is finom, ez esetben szerintem egy kicsit máshogy, talán jobban érvényesülnek a fűszerek. Ebben a verzióban én kb. 110g fehér cukorral próbálkoznék.
  • Legközelebb kardamom is lesz benne. (Frissen morzsolt és kb. fél kiskanál.)

Normál barna cukor, melaszos cukor, muscavado cukor

Leave a Reply

