Bébispenót saláta spárgával és medvehagymás pestoval

Kiskoromban a spenót (és a sóska) nem egy növényt jelentett, hanem magát a főzeléket. Persze utáltam, és nem érdekelt, hogy sok vas van benne, ami nekem nagyon kéne, az se, hogy egészséges, és még az se, hogy más gyerek megeszi. A mai napig nem szeretem. Aztán egy indiai fogás (palak paneer) kapcsán rájöttem, hogy a spenótból lehet számomra is finom ételt készíteni. Így megbarátkoztunk. Sok esetben veszünk bébispenótot, hisz az egy kicsit zsengébb, lágyabb ízű, így nyersen salátának vagy annak részeként is finom. (Érdemes keverni egy kevésbé intenzív ízű salátával pl. madársalátával).   Ez recept most úgy esett, hogy összekevertem minden maradékot a mi a hűtőben volt, így mennyiségre is, tartalomra is egy nagyon jó kis fogyókúrás vacsora lett volna, ha a maradékok között nincs a hűtőben az a jó kis masszív sütemény…

Bébispenót saláta spárgával és medvehagyma pestóval

Mennyiség: 2 személyre
Elkészítés: kb. 20 perc
Nehézségi fok: egyszerű

Hozzávalók:

  • 100-200g bébispenót*
  • 200g spárga
  • 1 mozzarella golyó
  • 2-3 átlagos méretű paradicsom
  • 1 duci vagy két kis gerezd fokhagyma, összezúzva
  • Kb. 2 evőkanál vaj a sütéshez
  • Tálaláshoz olivaolaj és ízlés szerint egy kis balzsam vagy sherry ecet.

 A pestohoz:

  • 1 csokor medvehagyma
  • Egy marék dió (kb. 30g)
  • Kb. 1-1,5 dl olivaolaj
  • Só, bors.
  • Fokhagyma, és parmezán?*
    1. A pestohoz az alapanyagokat egy késes betétű robotgépbe tesszük és össze turmixoljuk. Az olajat nem nagyon szoktam kimérni, folyamatosan adagolom. Annyit teszünk bele, míg az állaga annyira lesz krémes amennyire szeretjük. Ennél a mennyiségnél ez nálam kb. bő egy deci olaj volt.
    2. A spárgát megpucoljuk, levágjuk a fás végét és vajon kb. 8-10 perc alatt serpenyőben megpároljuk/sütjük. Néha megforgatjuk.
    3. Az utolsó bő egy perce hozzátettem a spenótot és egy kicsit megfonnyasztottam, majd tálakban elosztottam.
    4. A fokhagymás vajas serpenyőbe szükség esetén rakunk még egy kis vajat vagy olajat és megsütjük a tükörtojást.
    5. Ez alatt a spárgás spenóthoz hozzátesszük a mozzarellát és a kockákra vágott paradicsomot, és a tetejére egy kis pestot teszünk. Meglocsoljuk olivaolajjal, és egy kis balzsamecettel.

Megjegyzések:

  • Én a pestohoz tettem a medvehagyma mellé még egy vagy két fokhagymagerezdet. Finom lett, de elég erőteljes ízű, így ez elhagyható.
  • Ellenben parmezánt ami alap hozzávaló, most nem tettem bele.  Nem volt itthon. De ez így teljesen jó volt. Igazából inkább hívhatnánk salsa verdének ezt a változatot, hisz abba klasszikusan nem tesznek pestot.
  • A spenót nagyon hamar összeesik, így ha fonnyasszuk 200g-t vegyünk. Én nem fonnyasztottam meg teljesen, csak félig. De finom ha a spenótot nyersen tesszük az ételbe, ez esetben elég 100g. Úgy is finom, ha a spárga mellett már elkezdjük sütni a paradicsomot is.
  • A pestot, vagy hasonló mártást úgy célszerű tárolni a hűtőben, ha a tetejére olivaolajat öntünk, és úgy tesszük rá a doboz tetejét.

Bébispenót saláta spárgával és medvehagyma pestóval

Leave a Reply

