Ricottás erdei gyümölcsös muffin

Mondhatni süti rendelésre. Egyik barátnőm kifejtette, hogy rendben van a blogom. Ő nagyon jó kritikus, sose tartja magában ha valami amit csinálok tetszik neki, és ha lát olyat ami félresikerült, vagy javítani lehet rajta ugyanúgy elmondja. Mint ahogy elmondta az első bejegyzések kapcsán, és ha már blogot írok, simán kijavítja, hogy a paprikás krumplit a bográcsban a nem bloggereknél főzni szokás nem pedig sütni. Ő kérte, hogy a kislányának tegyek fel egy csokis muffin receptet, mert azért teljesen oda van. De ilyet mostanában nem csináltam, szóval az még várat magára. Jó akkor legyen valami rózsaszín. Ez már alakul. Muffint valójában ritkán csinálok. Ha igen, és gyümölcsöset változatban, arra az esetre is megvan a bevált Donna Hay féle tésztám. De pár hete a „A Thought For Food” oldalán megláttam egy rikottás változatot, ami megmozgatta a fantáziámat, így most szinte ugyanúgy ahogy a receptben van, megcsináltam.

Rikottás muffin
Leszámítva azt, hogy a gyümölcsök egy kicsit lekvárosra sülnek, és még egy felnőtt kezében is maszatolnak mint állat, azt gondolom mégis ideális gyerekek részére. A rikotta ad a sütinek egy kis krémességet, jó adag gyümölcsöt rejtettünk el benne és nem is tombol a cukor a sütiben. Mivel nem túl édes, egy jó kis uzsonna vagy tízórai süti, esetleg reggelire joghurtos gyümölcs mellé is megállja a helyét.

Összeállítás: Kb. 15 perc
Sütés. Kb. 20-25 perc

Hozzávalók:

  • 320g sütemény- vagy fehérliszt
  • 2 tojás
  • 2 teáskanál sütőpor
  • 90-100g cukor*
  • 80ml (65g) méz
  • 90ml tej vagy tejszín
  • 200g ricotta túró*
  • 1 lime vagy citrom héja
  • 1 evőkanál vanília aroma vagy kivonat
  • 350g vegyes erdei gyümölcs (én most barack, ribizli és szeder kombinációval csináltam, de jó még bele málna és áfonya is). Télen fagyasztott gyümölcsből is működik.
  • Kb. 4-5 evőkanál nagy szemű barna cukor (elhagyható)

 RRikottás muffin

    1. Egy tálban jól keverjük össze a tojásokat a mézzel, majd adjuk hozzá a tejet és a vanília aromát ha használunk, majd a ricottát és a citromot.
    2. Ezt követően szitáljuk a nedves anyagokhoz a lisztet, cukrot és a sütőport, majd adjuk hozzá a gyümölcsöket.
    3. A tésztát osszuk el 12 muffinformába amit előtte vagy kivajaztunk vagy papírokkal kibéleltünk.
    4. A nyers muffinok tetejét megszórjuk a nagy szemű barna cukorral. *
    5. 200 fokon kb. 20-25 percig süssük, tűpróbával ellenőrizzük.

Megjegyzések:

  • A süti a recept az A Thought For Food blog receptje nyomán készült.
  • Az eredeti recept szerint csak 125g ricotta kéne bele, de én kevésnek tartottam, és csak raktam, és raktam…kb. 200g-ig. Szerintem ebben a formában nagyon finom lett. Pár hét múlva ismét megcsináltam, dupla adagban szilvával és egy kis fahéjjal. Ekkor pont egy doboz (250g) ricottát használtam, azaz pontosan követtem a receptet. Jó lett, mindkét csapatnak ízlett ahová küldtem/vittem, de ezzel nálam elvesztett a különlegessége. Nem lehetett annyira kiérezni a túrót, és szokványosabb, kevésbé krémes lett a tésztája.
  • A muffin ízét igazából a gyümölcsök adják nem a cukor, így aki édesszájú 130g-ra még emelheti a cukor mennyiségét, szerintem ettől nem lesz gejl, és valaki soványabbat akar, 80-90g-ig csökkentheti. A méz mennyiségét én nem venném le, inkább növelném egy kicsit.
  • A recept zsírdús tejet ír. Én első alkalommal egy kis maradék tejszínt használtam fel és ahhoz öntöttem a tejet.
  • Nagyon csípem, ha a tetejére rásül és a végén kellemesen ropog egy kis barna cukor. És ehhez tényleg a nagy szemű barna esetleg fehér cukor a jó, ízlés szerint egy kis fahéjjal is lehet keverni.
  • Én nem szeretek muffinpapírt használni, de ez esetben ez tény, hogy csökkenti a maszatolás nagyságát.

 Rikottás muffin

Leave a Reply

