Blogünnep – Joghurtos Panna Cotta torta

Ma gondoltam megnézem, mi a helyzet a Goldenblogon, és láttam, hogy két már napja van eredmény, de akkor még számomra úgy tűnt, hogy szegény Hombisztro fel se került a listára. Aztán hátulról ismét nekiálltam, hátha mégis, és rátaláltam. A kategóriában a 323 induló blogból a 145. helyen végzett. Egy friss blog, minimális facebook like-kal, nem egy gerilla marketinggel, a középmezőnyben, elvileg nagyon jó eredmény. Ugyanakkor valahol furcsa is. Hisz olyan, több éve működő, rengeteg követővel rendelkező, és szerintem szép és tartalmas blogot találtam a 230. hely mögött, aminek igencsak az élmezőnyben lett volna a helye.

 KÖSZÖNÖK SZÉPEN MINDEN SZAVAZATOT!

Joghurtos Panna Cotta torta

Az eredménynek köszönhetően most egy kis blogünnep van panna cotta tortával. Azért torta, mert egy nagy vacsira készült, így ebben a formában egyszerűbben kezelhetőbbnek láttam, mint klasszikus kis formákban. Részben azért erre esett a választás, mert több olaszos étel volt a menüben, és mert könnyű és frissítő érzete van. Mikor kitaláltam, hogy ez lesz, és bevásároltunk még nagyban tombolt a közel 40 fokos hőség, mire megcsináltam bejött az első hűvös nap. De annyira azért még nem hűlt le a levegő, hogy forró csoki torta után vágyakozzunk.
A buli kedden volt, nem akartam nagyon előre készülni, így hétfőn megcsináltam a panna cotta alapot, és egy napig izgultam, azért is hogy megkössön egyúttal azért is, hogy nehogy túllőjek a célon és túl zselatinos legyen. A vacsora napján már csak a díszítés és az öntet maradt, meg a nagy nehezen kiharcolt fotó. „Ugye nem akarod lefotózni??? – De. – De miért? – Hát, hogy rajta legyen a blogon. – De akkor se most, mert elkésünk! – Hát akkor mikor? Gyanítom, megesszük. – De nem szeretnék elkésni. – Miért késünk el, negyed 8 van? – Igen, és 8-ra kell odaérnünk! – De nem egész 50 méterre laknak, csak odaérünk 40 perc alatt!” Hát persze, hogy lefotóztam. Igaz gyorsan és összekapkodva, és igaz, hogy a 2. számú édességnek készült keksz fényképek vállalhatatlanok lettek, de legalább ez nagyjából megvan.
Eredetileg egy másik verziót akartam kipróbálni. Joghurt helyett fehér csokival és vaníliával akartam ízesíteni a panna cottát, öntetnek pedig egy réteg csokit és egy réteg málnavelőt szerettem volna. Idővel ez is elkészül, annyi update-el, hogy a hétvégén voltunk az Anyukám Mondta étteremben (erről készül egy bejegyzés) és ott „kissé” elbűvölt a panna cotta tonka babos verziója.

Joghurtos Panna Cotta torta

Elkészítés: közepesen egyszerű, csak a zselatin lehet necces
Elkészítési idő: panna cotta kb. 20 perc, dermedés kb. 5 óra vagy egy éjszaka. Öntet kb. 20 perc

Hozzávalók kb. 23 centis tortaformához:

  • 2 csomag (12 lap) zselatin* és annyi hideg víz, ami ezt bőven ellepi
  • 500 ml tejszín
  • 470g natúr (lehetőleg görög) joghurt
  • 100-120g fehér cukor
  • 1 vaníliarúd vagy kb. egy kiskanál vaníliaaroma vagy kivonat

 Tetejére:

  • Valamilyen gyümölcs. Én most málnát, szedret és áfonyát használtam, kb. összesen 300-350g-ot.
  • Megszórtam egy kis porcukorral, és lehet csorgatni rá egy kis mézet is.

 Málnaöntet:

  • Kb. 400g málna
  • Ízlés szerint egy kis cukor, én kb. 2-3 evőkanállal használtam
  • 1 rúd vanília vagy egy kiskanál vanília kivonat vagy aroma

1. A zselatinnal eljárunk az utasítás szerint. Ha lapokat használunk, egyenként belefektetjük hideg vízbe, hogy ne ragadjanak össze és hagyjuk 6-8 percig vagy egy kicsit tovább állni, míg zselés állaguk nem lesz.

2. Kb. 350-400 ml tejszínt a cukorral felteszünk a tűzhelyre és épp csak forráspontig melegítjük. Ha vanília rudat használunk, kikaparjuk a magokat és a héjával együtt beletesszük a tejszínbe mielőtt elkezdjük melegíteni a tejszínt. A maradék kb. 100-150 ml tejszínnel simára keverjük a joghurtot.

3. A meleg tejszínbe egyenként, kicsavarva beletesszük a zselatinlapokat. Minden egyes lap után megkeverjük, és amint feloldódik az egyik, jöhet a másik. Ha vanília aromát használunk, akkor a végén beletesszük, ha rudat használtunk, akkor héját itt kivesszük.

4. A meleg folyadékot a joghurthoz keverjük, és enyhén kiolajozott tortaformába öntjük. * A hűtőbe tesszük kb. 4-5 órára vagy egy éjszakára.

5. A málnát kb. 10-15 perc alatt összefőzzük a cukorral és ha használunk akkor a vaníliával, majd a végén átpréseljük egy szűrőn, kis kancsóba öntjük. Magok ne maradjanak a lében.

6. Tálalás előtt megpakoljuk gyümölcsökkel, megszórhatjuk, porcukorral, vagy egy kis mézzel. Az öntetet praktikus külön kis kannában kínálni, és mindenki öntözgetheti a saját szeletét.

 Megjegyzések:

  • A 12 lap zselatintól masszív lett a panna cotta. Jó lett, krémes volt, de nem olyan remegős. Megkockáztatom, hogy elég 10-11 lap is.
  • Mikor kiolajozzuk a tortaformát, kevés semleges ízű olajat használjunk. Ez nálam most kókuszolaj volt.
  • Amint levettem a zselatinos edényeket a tűzről, azonnal mosogattam. Szerintem később, ha megköt a zselatin macerásabb.
  • Nekem szilikon szélű tortaformám van, és nagyon szépen lejött az oldaláról. Egyéb esetben segíthet ha a tortaforma szélét karamellizáló pisztollyal melegítjük, vagy meleg vízbe mártjuk, esetleg óvatosan vékony élű késsel körbelazítjuk a formát.
  • A panna cotta alapot korábban is el lehet készíteni, kb. 2-3 napig simán eltartható hűtőben. Az öntetet is külön tárolva 3-4 napig eltarthatjuk, szintén hűtőben.
Leave a Reply

