Reszelt alma mézes joghurttal

Kaptunk egy jó adag bio – mondhatni nem vegán – de nagyon finom almát. Én magam is sokszor veszek, de ha nincs különösebb cél vele, ennyit soha, mindig csak max. 2-3 darabonként hordom haza. Így jött a kérdés, hogy mit kezdjek ennyivel. Ez az egyik ötlet, amire szívesen használtam. Hogy ez valójában micsoda, mindenki másra bízom. Lehet reggeli egy kis müzlivel, vagy granolával, lehet brunch étel, és aki fogyózik annak cukor nélkül vagy kevesebb cukorral egy egészséges desszert. Mi például uzsira ettük.

És mi a recept forrása? Hát az anyukák kollektív tudata. Mikor kicsi voltam és beteg, vagy csak tél volt, anyukám sokszor reszelt nekem almát. Egy régi vastag üvegtálunk volt, aminek a tetején volt a reszelő és az alján gyűlt az almapép. Ezzel, és egy kiskanállal rohangált utánam, vagy ha beteg voltam a konyhában a hokedlin kanalazta belém. Miután beugrott ez a dolog épp nálam volt barátnőm, aki az ország másik végében nőtt fel, és rákérdeztem erre a reszelt alma és anyuka kombinációra, és ő is hasonló emlékekről számolt be. Majd a páromnak az ország harmadik pontjáról is előcsaltam ezt a kiskori gasztroélménykéjét.
Amit hozzáköltöttem az a mézes joghurt, és nem azért felnőttesítettem egy kis piával, mert  dupla hatékonyságú orvosságot akartam, egyszerűen csak megláttam az egyik kedvenc ciderünket féláron. Az aszalt gyümölcs pedig a fotó miatt került bele, de ez egy nagyon szerencsés véletlen lett.

almapép

Elkészítés: nagyon egyszerű
Elkészítési idő: kb. 10-15 perc

 Hozzávalók két személyre:

  • 4-5 kisebb alma (csumázott súlya kb. 360g)
  • 3 kiskanál világosbarna melaszos cukor (vagy ízlés szerint és az alma édességétől függően), vagy méz
  • Fél teáskanál fahéj
  • Fél kiskanál citromlé*
  • Kb. 50ml* cider
  • 30g aszalt sárgabarack, vagy egyéb aszalt gyümölcs apróra vágva*
  • 200g joghurt
  • 20-25g méz
  • Fél kiskanál reszelt gyömbér vagy gyömbérlekvár* (elhagyható)
    1. Az almát lereszeljük, vagy késes élű robotgépbe tesszük, és azzal aprítjuk.
    2. Hozzátesszük a cukrot, a fahéjat, a citromlevet és a cidert, majd összekeverjük, vagy ha robotgépet használunk, tovább aprítjuk. A végén hozzáforgatjuk a felaprított aszalt gyümölcsöt.
    3. A joghurtot és a mézet összekeverjük.
    4. Kis poharakba halmozzuk a reszelt almát, majd a tetejére a joghurtot.

almapép

Megjegyzések:

  • Az alap a reszelt alma, ízlés szerint egy kis cukor vagy méz és egy kis fahéj. Az én almám most nem túl lédús, ezért kb. 50ml cidert tettem bele, de az alma levesességétől függően figyeljünk cider vagy esetleg egyéb ital mennyiségére. De ez persze el is  hagyható.
  • Ez a cider amit használtam és amit szeretek, félszáraz, azaz messze nem olyan édes, mint azok amik betörtek az elmúlt évben a hazai piacra. Így ha olyat veszünk (ami szintén jó) próbáljuk ki cukor nélkül, mert lehet, hogy együtt használva már túl édes lenne a pép.
  • A melaszos cukrot azért szeretem az ilyen receptekbe, mert nem marad szemcsés, hanem beleolvad a pépbe. Ha fehér kristálycukrot használnék, akkor felezném az adagot, vagy kb. ugyanennyi porcukrot kevernék hozzá. Egyébként nem túl édes, a 3 kiskanál barna cukorral, pont kellemes.
  • Anyu szerintem meghámozta az almát mielőtt lereszelte. Én gépben csináltam, és mivel az alma héja is sok vitamint rejt, nem finomkodtam, rajta hagytam.
  • A citromlé szerepe egy kis íz mellett, elvileg annyi, hogy az alma ne barnuljon be, de a fahéjtól és a barnacukortól értelemszerűen amúgy is barna lesz.
  • Aszalt gyümölcsöt nem feltétlen kell beletenni, én is csak díszítésnek szántam, de rájöttem, hogy az almához keverve egy kicsit feldobja annak ízét és állagát, és ad egy kis különlegességet az ételnek. Szerintem érdekes, érdemes kipróbálni. Én aszalt sárgabarackot használtam és egy kis cukrozott cseresznyét, de akár aszalt szilvával, áfonyával, esetleg csokiba mártott meggyel is lehet próbálkozni. Mindennel amit szeretünk.
  • Finom még ha egy kis (pl. fél kiskanál) gyömbért reszelünk a pépbe vagy a joghurtba, és e mellett nagyon egészséges. Vagy ha van otthon gyömbérlekvár akkor egy kiskanálnyit szintén a péphez és/vagy a joghurthoz keverhetünk, ez esetben elhagyhatjuk a cukrot.

blog almapép

Leave a Reply

