Farsangi hangulat minimálon

Egy blog élete nem csak a finom sütikről és vitaminokról szól, amik itt vigyorognak a posztokon, hanem néha a nehézségekről is amik jellemzően nem jelennek meg. Szerettem volna egy kis farsangi hangulatot, egy úgynevezett muffinfánkkal (igen, amerikai recept) aminek az lett volna a lényege, hogy nem kell sok olajban sütni, csak a sütőbe tenni és harminc perc alatt kész. Nem mondom, hogy ehetetlen lett, sőt a házi lekvárral és tejsznkrémmel kifejezetten finom volt, ennek ellenére nem igazán váltotta be a hozzáfűzött reményeket. Így nem teszem fel a receptet, pláne, hogy ma egy igazi, puha nagymamásat ettünk, ami után ezt még közel se érzem a fánkhoz. Persze még egy kísérletet egyszer majd megér, de most inkább mást tesztelek.

blog_maszk

Csináltunk például joghurtból sajtkrémet, ami nagyon jó lett, pláne reggelire enyhén édes lekvárral kombinálva, de még lesznek próbálkozások néhány fűszeres változattal is. Ez utóbbi a sikeres projektből van. Aztán van középút is. Ma például a rengeteg tojásfehérjének köszönhetően amit anyutól kaptunk két dolgot próbáltam ki. Egy tojásfehérje alapból készült, és tejszínnel töltött roládot. Nagyon jól indult minden, a tojáshab se esett össze, csak miután megsült nem találtam meg azt a módszertant amivel elválaszthatnám a tojásalapot a sütőpapírtól, vagy a sütőpapírt a tojásfehérjétől. Nyolcvan százalékát megmentettem, a “tésztának” így lett egy finom pohárdesszertünk. És mivel az összes fehérjét egyszerre vertem fel, és később kiderült, hogy a tejszínből nem volt annyi amennyi kellett volna, így már minden arány és mennyiség megdőlt,  de csak megpróbáltam az új könyvemből a csoki mousse-t. Fura, de ahhoz képest, hogy a tálban lévő mennyiség köszönöviszonyban nem volt a könyvben definiáltakkal, nagyon finom lett.
És még nem beszéltünk a fotózás viszontagságairól. Nem elég, hogy a sötét miatt szinte semmi finomat nem tudok lefotózni, ha végre sikerülne akkor se egyszerű. Szemet vetnek a fotómodelleimre, majd szinte rávetik magukat. Pedig a nyuszók sokmindent nem ehetnek amit én. Erre besértődnek, amire a megoldás, hogy ugranak a textilek közé, ahonnan persze ki kell bányászni a kisállatot.
Ennyit a megpróbáltatásokról. Most vissza a blogra. A napokban jön egy vegetáriánus étel, ami munkaebédnek is jó, én holnap ezt viszem, majd később egy finom és egyszerű süti olivaolajjal. És most csakazértis farsang!

 

blog_montázs1

blog_nyuszu

 

blog_montázs2

blog_maszk2

2 thoughts on “Farsangi hangulat minimálon

  1. Én is megjárom néha a kajákkal, de én egyiket-másikat juszt is felteszem a blogra, ha mindezek ellenére jól sikerül. Csak leírom, hogy mit rontottam el, vagy hogy épp a recepttel volt a baj, vagy más arányokat adok meg. Van olyan is, hogy nekem egyáltalán nem ízlik, na akkor el is gondolkodom, hogy ez most kuka, de akkor jön a Kutyafül vagy Anya, akik közlik, hogy szerintük nagyon finom. :) Akkor rájövök, hogy nem biztos, hogy a blog kapcsán csak én lehetek a mérvadó, hiszen ízlések és pofonok.
    De persze nekem is volt olyan kajám már, amit tényleg nem tettem fel, mert úgy volt rossz, ahogy volt.
    A Nyuszó imádnivaló! Kumpival és Leoval kezet foghatnak, hogy immáron kiléptek az ismeretlenség homályából. :D A fotók csodaszépek!

    • Ismerem. :) Nekem erre (is) szolgál a megjegyzés rovat. Azt gondolom egy recept nem csak akkor jó, ha pontosan le lehet követni, hanem akkor is, ha ötleted ad egy másik ételhez, vagy változathoz. Meg nem árt néhány tanács mi van ha több vagy kevesebb cukrot használunk, teszünk bele csokit, más a gyümi… stb. De ezt a fánkot nem mertem. Igazából nem is tudtam hogyan kéne megfognom, mi a hiba. Valószínű 3-5 perccel kevesebb sütés. De kevesebb olaj? Nem két kicsi hanem egy hatalmas tojás? Passz.
      Hát igen, Nyuszu beindítja a forgalmat és fotózás közben a kardio edzésemet is. Van nagy rohanás mikor megindul az édesség felé…:))))

Leave a Reply

