Borkonyha

A múlt héten a Borkonyha étterem, Sárközi Ákos séf vezetésével Michelin-csillagos minősítést kapott. Nemrég vacsoráztunk náluk, így gondoltam megírom, hogy nekem milyen érzéseim voltak az étteremmel kapcsolatban. És most tényleg érzések jönnek és nem azon lesz a hangsúly, hogy mit ettünk, az hogyan volt elkészítve, vagy mennyire sült át.
A szülinap nálunk egy olyan esemény, mikor kipécézünk egy éttermet ahová kettesben ellátogatunk. Választáskor van olyan szempont, hogy lehetőleg próbáljunk ki valami újat, lehet olyan is, hogy látogassuk meg azt a helyet ahol egyszer már jól éreztük magunkat, vagy egy olyat, ahol érdekes program van. És igen, ez alkalommal megengedünk magunknak olyan éttermet, amit egy átlagos hétköznap vagy hétvégén biztosan nem. Az épp aktuális szülinapon két és fél étterem volt versenyben, közülük az egyik és győztes, a Borkonyha.

Én foglaltam le az asztalt, a vacsora délutánján, csúcsidőre. Hát ezt az akciót korábbra kellett volna időzítenem, de egy helyet még szorítottak nekünk a bárpulton. Amivel nem lett volna gond, de egy születésnapi vacsorát maradi módon mégis csak az asztalnál képzeltem el, és az elképzeléseimet megosztottam a telefon másik végén ülővel. Ennek az lett a vége, hogy kitalálta a pincér, hogy ha egy kicsit tudnánk módosítani az érkezés időpontján, akkor lenne lehetőség máshová. Persze, kell a vendég hisz ebből él az étterem, de lássuk be, ezt nem mindenhol ismerik fel, és messze nem mindenhol próbálják megoldani. Később visszaszóltam, hogy megyünk, és már csak az volt hátra, hogy leboltoljuk a szülinapi meglepetés részleteit. Meg lettem nyugtatva, hogy a drót minden kollégának leadva, mini tűzijátékot borítékolhatom. A pincérek stílusa az este folyamán is hasonló volt. Semmi karót nyelt attitűddel nem találkoztunk, ami elvileg már a múlté, de asszociálhatunk erre, ha egy neves étterembe megyünk. Mindent megfelelő közvetlenséggel és humorral kezeltek, mindenben segítettek, mindenre tudtak válaszolni, és nagyon betaláltak a borajánlásba. Ebben az étteremben nincs több tucatnyi fogás az étlapon. Ez lehet szokatlan is, de hasonló jellegű éttermek már arra törekednek, hogy szezonális alapanyagokból készült ételeket kínáljanak, azt a néhány ételt amit készítenek a tökélyre vigyék, és folyamatosan változó étlappal csábítsák vissza a közönséget. Ez nekem tetszik, de közben számomra kockázatos is, hisz annyi mindent nem eszem meg, hogy az már ciki. Itt az a helyzet állt elő, hogy az előételeket sokkal izgalmasabbnak láttam mint a főételeket, vagy a főételben találtam x olyan alapanyagot amit nem szerettem volna enni. Ez leesett a pincérnek, és felajánlotta, hogy az előételeket is tudják főétel adagban kínálni. Ilyet még sehol se hallottam, és ha nem is mentő, de nagyon jó ötlet volt tőlük. Hisz a cél nem kizárólag az volt, hogy jól lakjunk, hanem az, hogy kompromisszumok nélkül különlegeset együnk. Olyat, amit szeretünk, amire kíváncsiak vagyunk, és olyat, amilyet otthon tudás és fantázia híján biztosan nem fogunk megcsinálni.
Az ételek nem voltak nano, de hatalmas adagok se. De ott volt a már megszokott, kiegészítő csapat a házi kenyérkék és a finom vaj. Az egyik kenyér például fekete volt. Igen, mint amit azzal a mosószerrel mosták volna. Teljesen szürreális látványt nyújtott a kosárban a többi között, de értelemszerűen imádtam, az ízét és a látványát is. Egyébként ahogy a fekete tésztáknál is szokás, a tintahal tintájából adtak hozzá egy kicsit. De amit az étlapról választottunk: Párom nem hagyta ki a kacsamájat, mert az a vaníliás almás köret annyira egyedi volt, hogy ki kellett próbálni. Ettünk finom pisztrángot aszalt paradicsommal, a mangalicavariációkban nagyon különleges volt a krémes, bundás, véres hurka golyóbis, és az egyszerűnek tűnő kacsahúsos ravioliból is váratlanul izgalmas ízek jöttek elő. A napi kókuszdesszertjük is nagyon finom volt, de a tárkony mousse mint tálalásban, mint ízvilágban nagyot ütött.
A Borkonyhát bisztróként pozícionálták a tulajdonosok, amit én úgy képzelek el, hogy bármikor beülhetek falatozni az ismerősökkel akár egy nehéz nap után. Ugyanakkor, ha az imént említett nehéz nap után itt falatoznék, ezt fixen egy álmatlan éjszaka követné a bankszámlám egyenlegének súlyos csökkenése miatt.
Ennek ellenére nagyon jól éreztük magunkat. Az étterem hangulata kellemes, a személyzet őszintén kedves, és ételek tekintetében olyan élményt kaptunk, amire azt mondtuk, hogy ezért érdemes étterembe jönni. Hogy váratlan, egyedi és nagyon finom ízeket, ételeket kapjunk. Mi örülünk és szívből gratulálunk a Csillaguknak.

http://www.borkonyha.hu/

Sajnos a fotók telefonos képek, így nem lettek szépek, az étteremről pedig a csak honlapjukon található képeket tudtam csatolni.

https://www.facebook.com/HomeBisztro

blog borkonyha1

blog borkonyha3

blog borkonyha2

2 thoughts on “Borkonyha

  1. Épp tegnap válaszoltam egy diplomamunka kapcsán pár kérdésre, ahol azt is firtatták, mennyire befolyásolják nálam a gasztroblokon olvasott infók az étterembe menést. Azt hiszem, a te írásod alapján szívesen kipróbálnám ezt a Borkonyhát. Szerintem a fotók is jók lettek, jól láthatóak az ételek. Azon nagyot néztem, hogy válogatós vagy, mert ezt nem gondoltam rólad a blogodon látott receptjeid alapján. Sőt, amiket ebben az étteremben választottál, az sem arra enged következtetni, hogy nem eszel meg mindent. (A kacsamáj a gyengém.)
    Egy szó, mint száz, érdekes volt a bejegyzés, az én érdeklődésemet a hely iránt mindenesetre felkeltetted. :)

    • Köszi, ennek örülök. Igen, az vagyok. Nem szeretem a gombát, a májat, a halakból sokat igen, de a rák, kagyló, csiga, valahogy nem csúszik. (Ez a szó a csigánál egy kicsit oximoron…) Itt pl. az egyik főétel nyuszi volt, hát az hivatalból nem… vagy volt marhapofa ami nagyon felkapott, de nem akartunk megint azt enn. Kacsamájat a Párom ette, én azt se nagyon kedvelem, de az tényleg egy ízbomba volt.

Leave a Reply

