Meleg kukoricasaláta

Nagyon szeretnék belemélyedni a mexikói konyhába. Egyenlőre még csak annyi történt, hogy érdeklődve nézem Thomasina Miers műsorát a TV Paprikán, és amit lépésnek lehet nevezni, az az, hogy pár hónapja megcsináltuk az itt linkelt a receptet, és egy barátnőmmel öt órát beszélgettünk egy mexikói étteremben. Volt mit mondanunk egymásnak, de abban, hogy ennyi időt egy helyben töltsünk a Pici Lánya keze volt, aki a megérkezésünket követő első percben elaludt. Ez idő alatt párom meg is jelent, el is ment, a vendégsereg vagy háromszor, a személyzet pedig egyszer cserélődött le.

Meleg kukoricasaláta

Ezt a receptet az imént dicsért műsorból szedtem, annyi kiegészítéssel, hogy ő ez esetben nem a mennyiségek pontos kommunikálására helyezte a hangsúlyt, így csináltam, ahogy jónak láttam, és olyan alapanyagokból, amik most a hűtőben vagy az erkélyen voltak. Például zöld chili kéne a salátába, leginkább jalapeno paprika, ami most nem volt itthon. Helyette van a balkonládában kis piros chili és nagy piros chili. Az Embert nem tudtam lebeszélni a kertészetben, hogy mindkettőt megvegyük. Az egyiket azért kellett, mert az extrém erős. Így, hogy én csak a konzervatívan csípős ételeket kedvelem, próbáltam lebeszélni, de nem ment. Aztán, hogy nekem is (nyilván nekem…) jó legyen, vettünk egy átlagosan csípőset is. Ezek van most készleten. Ennek ellenére választási lehetőségem nincs, hisz az egyik egy pici növény, amin sok helyes pici paprika van, a másik egy fél erkélyt elfoglaló hatalmas növény, amit ezen okból másodszorra kellett átültetni, amin viszont mindössze egy nagy paprika van. Chilinél többnyire helytálló az a megállapítás, hogy minél kisebb, annál erősebb. Szóval éreztem én, hogy a kicsi képviseli az extrém fajtát, de gondoltam edzek a nyaralásra, meg szép a színe, jól mutat az ételben, hát tegyünk bele kapásból kettőt. Csípett, mint a veszedelem, de megettem. Finom volt. És tényleg jó, hogy csíp, nagyon feldobja az ételt, de szerintem úgy igazán jó, ha enyhén csípős. Többször csináltam már ilyet, különböző fűszer nővényekkel és kevésbé csípősen. Például ha nincs friss chili paprikánk, a chili pehely is tökéletesen működik, teszteltem azt is.

A saláta remek köret húsokhoz, zöldségekhez, de én eddig mindig magában, vacsorára ettem.

Nehézségi fok: Egyszerű
Elkészítési idő: 20-30 perc
Mennyiség: 1 személyre

Hozzávalók:

  • másfél evőkanál olívaolaj
  • 1 kiskanál vaj
  • 1 közepes vagy két kis vöröshagyma, vagy lilahagyma (kb. 80-90g)
  • 1 cső friss kukorica (csak a kukoricaszemek)
  • ízlés szerint egy kevés chili, jalapeno paprika, vagy chili pehely
  • 1-2 gerezd fokhagyma
  • szűken vett fél kiskanál jamaikai szegfűbors*
  • 60g spenót
  • 4-5 szál menta (kb. 3-4g)
  • egy csipet só (vagy ízlés szerint)
  • 1 lime leve (azaz kb. szűk egy evőkanál)

1. lépés
Mivel hamar megvan az étel, érdemes az elején mindent előkészíteni. A gázt vagy a főzőlapot magas fokozatra emeljük. A vörös vagy a lila hagymát apróra vágjuk. A spenótot is előkészítjük, azaz kb. fél centis csíkokra vágjuk. A mentát nem túl kicsire aprítjuk, és külön tálba (nem a spenóthoz keverve) félretesszük. Serpenyőbe tesszük az olajat és a vajat, majd hozzáadjuk a hagymát. Nem kell teljesen megpárolni, épp elég csak egy percig, majd a kukoricaszemeket** hozzáadjuk. míg a kukoricát előkészítjük. Pontosabban megmossuk, felállítjuk, és éles késsel fentről lefelé haladva levágjuk a szemeket, majd a hagymához adjuk.

2. lépés
A hagymás kukoricához adjuk a chilit, a fokhagymát, vagy apróra vágva, vagy fokhagyma présen átnyomva. Én az utóbbit szoktam ehhez használni, és nem kell a hagymához adni az elején, így biztos nem ég meg. Ezt követően adjuk hozzá a jamaikai szegfűborsot, jól megkeverjük, majd mikor a spenót kissé összeesik, keverjük hozzá a mentát, majd facsarjuk bele a lime levét.

Melegen vagy langyosan tálaljuk.

Megjegyzések:

  • *Jamaikai szegfűborsot nagy üzletláncoknál alig láttam. Ha van, akkor import és angolul allspice névre hallgat. Érdemes beszerezni, kellemes íze van, és finoman ugyan, de süteményekbe is lehet használni. Ennek nem igazán bors íze van, de elég aromás, így normál borsot nekem már nem kívánt az étel.
  • **A kukoricát megmossuk, felállítjuk, és éles késsel fentről lefelé haladva levágjuk a szemeket. Érdemes egy mélyebb tálba állítani a kukoricát, mert pattognak a szemek mindenfelé
  • Az eredeti recept szerint spenót helyett korianderzöldet kell használni. Kb. 6-8g-ot. Kipróbáltam nagyon finom úgy is, sőt menta és koriander helyett csak bazsalikommal is csináltam, azzal is nagyon jól működik.
  • A lime leve fura elsőre, de nagyon finom. El lehet hagyni, de mindenképp ajánlom, hisz ez képviseli a savanykást ízt, így nagyon szépen kiegyenlíti az ízeket. Szóval inkább használjunk kevesebbet, de próbáljuk ki.

https://www.facebook.com/HomeBisztro

 

Meleg kukoricasaláta

Leave a Reply

