Karácsony van

A jókívánság bejegyzés. :)

Ott tartunk, hogy december eleje óta várom, a karácsonyi hangulatot, de csak nem jön olyan hatékonysággal, mint azt elképzeltem. Ma már igen korán úgy sütött a szobába a nap, mint egy nyári reggelen, esküszöm még egy madarat is hallottam énekelni. Félálomban még gondolkodtam, hogy hol vagyok? Nyaralok? Tengerparton, és indulunk egy jó kis programra? Ja nem, kicsit fáj a fejem, akkor nem utazom, egyszerűen csak meleg front van. Nyolc fokban és verőfényes napütésben, hogy lesz ebből karácsonyi hangulat… gondoltam… Hát úgy, hogy elkezdtünk készülődni, és elhangzott az a mondat, ami megmosolyogtatott, majd in medias res beledobott a mély karácsonyi hangulatba. Pontosan így hangzott: „NINICSENEK MEG AZ ÉGŐK!!!”

Boldog Karácsonyt

„Sehol se találom. Nem lehet, hogy átvittük tavaly anyukádhoz?” Nem vittük át, pillanatokon belül meglettek, és minden egyes kis lámpájuk tökéletesen világít.

Aztán nekiálltam a kuglófnak. Kell bele rum. Ezzel rég tisztában voltam, és azzal is, hogy nincs itthon, de nem éreztem a problémát, mondván van más. Utazásból hazafelé jövet, az utolsó reptéri állomáson megláttam a sok whiskyt a duty freeben, és ötletem támadt. Még a mostanában aktuális apokaliptikus euró árfolyammal is jobban jött ki onnan, mint innen bármelyik üzletből, így abból a logikából kiindulva, hogy nemrég letöltöttem egy magazint, ami tele elképesztő whiskys desszert receptekkel amiket sorra ki kéne próbálni, gondoltam itt a sokára visszatérő alkalom, hogy beszerezzem ezt az alapanyagot. Az Emberre bíztam a választást. Olyan ismérvek mentén kellett a vásárlást megoldania, hogy legyen kicsi, kb. fél liter, a praktikus kis műanyag laposüveges legyen, mert utazásra (máskor) az a legpraktikusabb. Értem én, hogy a Bourbon, pláne a single malt skót whisky a csúcs, de valami valuta kímélőbb árfekvés legyen, viszont jó minőségű. Kiválasztotta, elhoztuk. Egyszer használtam egy banántortába, és egyszer mikor – szerintem – annyira hideg volt a lakásban, hogy se a további pulcsi, se a fűtés emelése nem segített, öntöttem egy kicsit a teámba. Ennek alapján – gondoltam én –  elvileg szinte tele az üveg. Gyakorlatilag kivettem a szekrényből, és azzal szembesülök, hogy szinte nem is elég a kuglófba a még megmaradt ital. Ezek szerint sikerült jó minőségűt választani. Kevesebb ment a sütibe, és kevertem egy kis Amarettoval. Azaz már korán reggel alkoholos mámorban inhaláltam a mazsolák fölött amik szerves részét képzik a süteménynek.

Időközben lett karácsonyi zene is, első alkalommal olyan mintha a párom egy ásatást rabolt volna ki. Aztán inkább kerestünk valami modernebbet, legalább a nyolcvanas évekig jussunk el gondoltam. Eljutottunk. Volt Christmas Classic Frank Sinatraval feldolgozva, White Christmassal, a Mikulás is háromféleképpen jött a városba, van instrumentális karácsonyi zene egészen a Wham kultikussá vált Last Christmas jazz-esített és raggie-sített verziójáig minden. Most éppen egy lounge christmas mix megy.

Igazi hangulat híján idén nem készültem hetekig erre a napra, sőt az utolsó napokban se lett úrrá rajtam a karácsonyi hajrá és pánik. Na jó, volt egy kis nyomás, és izgalom, de abszolút kezelhető szinten. Minden ajándék mindenkinek meglett, szerintem olyan, ami hasznos, és bőven örömet is szerez. Azt például tudom, hogy az én ajándékaim között lesz egy romantikus külső winchester, ha már a fényképezőgépem 20 megabájt alatt nem bír raw formátumban képet alkotni. De mivel időben tudtam egy hasznos kis ezüstöt mutatni a Jézuska Kapcsolattartójának lesz más is. Lesz finom szakácskönyv, ebből következően pedig szilveszterkor projektfogadalom, hogy akkor kezdjünk el főzni is belőlük, ha már ennyi van.

Olvastam egy cikket arról, hogy online és offline magazinok foglalkoznak hosszú hetek óta azzal, hogyan csináljunk tökéletes karácsonyt. És volt igazság abban az írásban. Nem mondom, hogy kezelhetetlen az ünnepi készülődés, de tényleg mindig teljesíthető az, hogy (ideális esetben) munka mellett, sokaknál az évzárási hajrában tudjanak sokat dolgozni, aztán munka után nyugodtan vásárolni, kipihenten készülni, és ezzel egy időben nyugodtan szórakozni, melynek a végeredménye egy tökéletesen díszített, makulátlan tiszta, és rendezett lakás, amiben több fogásos finom karácsonyi menüt szolgálunk fel a kiterjesztett családnak? A család méretétől függően akár többször ismételve ezt az akciót. Mindig az a reklám jut eszembe mikor a csajszi egy klassz estélyi ruhában, egy kis létráról mosolyogva díszíti a totálbrutál csillivilli karácsonyfát, és merő komolysággal bizonygatja a pasinak, hogy “ahogy megbeszéltük, az idén semmi faxni”. :) :) De a jópofa reklám után vissza a valóságba. Tudom, hogy mindig mindenkin ott a teljesítménykényszer vagy az elvárások. De inkább egy kicsit vegyünk vissza, cserébe legyen egy kellemes nyugodt napunk egy jól bevált tortával, finom vacsival, és játszunk csoportvezetősdit, azaz ne egy emberre háruljon a készülődés összes terhe, hanem ha lehet, adjuk le a munka egy részét más családtagnak. Semmi értelme, ha hulla fáradtan, esünk be a karácsonyfa alá, és a lényegre már nem marad energiánk.

Ma megvolt a takarítás, rend rakás, vásárlás apró részletekben két napja, a munkát abszolút megosztva. Ma megcsináltam életem első mákos gubáját, ami igazán finom lett.  Vacsihoz a pohárdesszert kész, aminek az alapja a fenti még épp megmaradt whiskyből készült kuglóf, amibe nem rég futottam bele és halaszthatatlanul ki akartam próbálni. Az volt a legstresszesebb része a napnak mikor a villanysütőben a kuglóffal, áramszünet lett a házban. Gyorsan a fél lépcsőház kétségbeesve összeszaladt riadalmában. De ez hamar megoldódott, sőt minden más is. A karácsonyfa áll, vannak, és világítanak rajta az égők, sőt, még a lakás egyéb részeire is jutott. Most egy kicsit pihenünk, de továbbra se lustulunk, hisz A Nyúl néha elkezd érdeklődést mutatni a fa iránt, és akkor van nagy rohanás. Esküszöm ezt is felfalná. Közben a vacsihoz a leves kész, párom megcsinálta az édesburgonya pürét, és lassan elkezdi a halat, majd csinálunk hozzá egy kis salátát. Van itthon közel egy üveg fehérbor ami nekem kevésbé ízlett. Ha lesz hozzá kedv, lesz forralt bor, ha nem lesz kedv, nem lesz forralt bor. Pontban hétkor pedig kezdődik az ajándékozási ceremónia. Na, e tekintetben még van egy kis dolgom… indulok is.

Mindenkinek Kellemes Karácsonyi Ünnepeket,
vidám, nyugodt napot, finom vacsit,
és szép ajándékokat kívánok.

Leave a Reply

