Schipol – Szoba 116 ablakkal

Egyenlőre vége a francia vonalnak, no meg a közbe ékelődött kis intermezzonak, hogy süssön végre a nap. Így most jön a távol-keleti, az exotikus, a streetfood. De előtte egy kis átkötő, hogyan is jutunk el oda. Szárazföldön végigutazhatnánk akár Selyemutat, érdekes kaland lenne, de így már bőven kilógna az utazáshoz szükséges szabadság a munkatörvénykönyve által kiszabott picinyke keretből, szóval marad a repülés, Budapestről mindig legalább egy átszállással.
Számomra az utazás akkor kezdődik, mikor a gyorsforgalmi úton elhagyjuk a kőbányai metró felüljáróját. Hatalmas szimbolikája – ha nem lennék ilyen földhözragadt, mondhatnám, hogy spirituális jelentősége – lett ennek a régen ronda narancssárga, de manapság már modern szürke objektumnak. Ott dőlök hátra az autóban, engedek el mindent, ami itthon foglalkoztat, és testem lelkem átáll a jellemzően egy éve várt turista üzemmódba.

Schipol

Forrás: Airbnb

De nem mindig jön ám ez ilyen könnyen. Volt olyan út, ami előtt hihetetlen hajtás volt a munkahelyemen. Közvetlen az utazás előtti héten, sőt napokban is túlóráztunk, így épp, hogy összepakoltam, de esélyem nem volt arra, hogy meglegyen a “hurrá!!! mindjárt utazunk” érzés, és az ehhez szorosan kapcsolódó arcpirulás és heves szívdobogás. Ez akkor kétségbeejtően hiányzott. Helyette a stressz, hogy minden rendben legyen, és bár egy nappal később indulnánk, hogy feladatok bizton be legyenek fejezve. Kora este indult a gép, reggel felvettem a kényelmes nadrágom, a sötétzöld birkás pulóverem, vittem egy kendőt, összeszedtem az utazós cuccot, és mintha aznap este nem kezdeném el körberepülni a fél világot elindultam a munkahelyemre. Annyi különbséggel az egyéb napokhoz képest, hogy más stílusú cipő és ruha volt rajtam, és vittem magammal egy nagy utazótáskát is. A bőröndöt leküzdöttem a lépcsőház földszintjére, és mikor elfogytak a lépcsők, kiengedem a kart a táskámon, és elkezdtem húzni a kockaköves folyosón. Ahogy meghallottam a poggyász kerekeinek monoton görgő hangját, megjelent egy hatalmas mosoly az arcomon, és egy pillanat alatt végigfutott rajtam az imádott, és várva-várt bizsergés, no meg a heves a szívverés, amit eddig hiányoltam. Uramisten, én ma utazom! Aznap a munkahelyemen mindent befejeztem, léptem ki a gépből, mikor a legsportosabb kollégám már rég lecipelte, sőt be is pakolta a cuccaimat a minibuszba. A Párommal az enyémhez hasonló elfoglaltságok miatt reptéren bírtam találkozni a bő két hetes, és kb. 18 órás út előtt.

Schipol

Forrás: Airbnb

Szeretem a nagy nemzetközi repterek hangulatát. Persze, részben mert az utazáshoz kötnek. Ilyenkor az ember egy időre belecsöppen a repülőterek egyedi és zárt világába, ahol viszont ott a kivonata a Föld lakosságának. Egy helyen van mindenki, az ortodox zsidótól a buddhista szerzetesekig, Afrikától, Ausztráliáig, keresztül az indiaikon akik angolul beszélnek egymással, egészen a jól öltözött üzletasszonyig – akinek csak a retikülje és csizmája többe kerül, mint az én egész utam költségvetése – vele szemben pedig a mindenszínű nadrágjában, békésen táskáján alvó raszta srácig, mindenki képviselteti magát. A repterek pedig megpróbálják ezt a senki földje szakaszt élhetővé tenni. E tekintetben a szívem csücske az amszterdami Schipol. Eleve Amstredamot mint várost imádtam. A reptéren szinte mindenhol a jellegzetes és kusza mézeskalácsházai, többnyire hűtőmágnesre zsugorítva, tulipánok, fapapucsok és a helyiek körében híres mesefigura, a Miffy nyuszi. És persze minden üzletben az elmaradhatatlan stroopwafel, ami sehol se tud olyan finom lenni mint Hollandiában.

Holland Miffy nyuszi

Nagyon szép kávézók, éttermek hívogatnak minket, és hatalmas tömbökben kelletik magukat a csokoládék. Ezen kívül Amsterdam ad a designra, művészetre, és élhetőségre. Van átjáró zöld növényekkel, farönkökkel, ahol madárcsicsergés fogad minket. Ha átmegyünk arra a szakaszra ahonnan az interkontinentális járatok indulnak, azaz átszállásunk van, akkor belefutunk a Rijksmuseum egy kitelepített pultjába, tele művészeti albumokkal, nagyon szép tárgyakkal. Aztán volt egy wc, ahová mikor bementem egy kis wc kiállítással szembesültem. Úgy nézett ki, hogy a falba kis mélyedéseket véstek, és egy-egy csempe helyére, és az üveglap mögé pár centis budi szobrokat helyeztek, megdöbbentő formatervezésben és mennyiségeben. Másodszorra ezt sajnos nem találtam meg, de helyette találtunk egy olyan részt, ami talán gigantikus design szobának volt berendezve, színes szőnyegekkel, benne a híres olasz, immáron retro ball chair-rel, hatalmas puffokkal, fotelekkel, telefontöltővel felszerelve, és természetesen ingyen wifi-vel ellátva. Esküszöm mintha valaki más otthonában lennék, nem pedig egy forgalmas repülőtéren. Érdekesség, és nyilván praktikusság, hogy a reptér közvetlen közelében található a virágtőzsde is, ahová a világ minden tájáról érkeznek a tökéletes állapotban lévő virágok, majd órákon belül mennek is tovább. Amszterdamban tényleg csak kis kereskedésnyi időre állnak meg.

schipol

Forrás: Airbnb

És amit most megosztok, azt sajnos nem láttam, de mivel szeretem a szép dolgokat, a designt, hatványozottan érdekes projektnek találtam, és ez is az amszterdami Schipol reptérhez köthető. A KLM az egyik gépét egy rövid időre kivette a repülési forgalomból, és áthelyezte egy más módon a “turistaforgalomba”, pontosan a szállodaiparba. Berendezte egy apartmannak. Hát így jön össze a 116 ablak per lakás, összesen 366 négyzetméteren. Van konyha, nappali, hálószoba, fürdőszoba, a manapság elmaradhatatlan tévével és internettel, egy igazán különleges „épületben”. És igen, ez kivehető volt, meg lehetett szállni akár egy éjszakára is. A lakberendezők pedig kitettek magunkért. Sikerült olyan belső teret kialakítani, ami egyszerre, szép, hangulatos, modern, de mégis van benne egy kellemes retro vonal. Annyira tetszik, hogy valójában nem is érdekel, hogyan lehetne mondjuk szellőztetni, vagy nyitott ablak mellett aludni. ;)

schipol

Forrás: Airbnb

schipol

Forrás: Airbnb

schipol

Forrás: Airbnb

Itthon a Ferihegyi (na jó, Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér) mellett az elmúlt évek vitái, nehézségei, perei után, időszakosan még mindig látogatható az Aeropark. Lehet, hogy egy kissé innovatívabb felfogással azt is fel lehetett volna dobni egy kicsit, egy ehhez hasonló próbálkozással, hátha bejött volna így egy kis plusz pénz….

schipol

Forrás: Airbnb

Leave a Reply

