Budapest tavaszodik – citrusos zöldtea

Még tavaly jött az ötlet, hogy lehetne egy – egy, fotókkal alátámasztott bejegyzést összerakni azokról a helyekről – leginkább vendéglátóhelyekről – melyeket kipróbáltunk, és megkedveltünk. Azaz beszámolni arról, mikor nem mi főzünk. Ilyen írások nyomokban már találhatóak a blogon, kezdve a Borkonyhától a streetfoodon át, a vásárokon, és a még folytatásra kerülő Ázsián keresztül a borkóstolóig. Olyat is elképzeltem, hogy végigjárom a Budapestet, hátha valamit vissza tudok adni annak hangulatából, akár úgy, hogy nem csak a finomságok játszanak benne főszerepet. Egyszerűen azért, mert szívesen veszem néha a nyakamba a várost a fényképezőgéppel együtt. Néhány kép tavaly el is készült. Szerintem lettek jók közöttük, például egy olyan étteremről, aminek a belső kialakítása nagyon tetszett. Az egyetlen bibi az volt, hogy az ételek, no meg az árak tekintetében volt egy kettősség bennem, így addig ültem a témán, míg a hely bezárt. Most, hogy tavasszal minden új életre kel, és szó szerint kivirágzik, a belváros egyik legfrekventáltabb részén élettelenül tátong ennek a két étteremnek a helye, és valami elképesztően lehangoló látvány a város forgatagában, még úgy is, ha az ember nem tudja mi volt ott előtte. De visszatérve az eredeti gondolatmenethez, az ötletek néhány fotósorozathoz már körvonalazódnak, sőt úgy tűnik kalap is lesz hozzá. De még mielőtt élesbe menne készült egy teszt, egy kis gyakorlás. Pontosabban, régóta lett volna kedvem kószálni a városban közösen a fényképezőgéppel, sőt még a kamera nélkül is, viszont nem tudtam kiszakadni. Most egy kicsit sikerült.

Budapest tavaszodik
A vasárnap nagyon fejfájósan indult, és a fejfájdalomcsillapító után még bágyadtan is. Otthon egy finom vegyes gyümölcsturmix, egy darabka házi keksz, és mikor életképes állapotba kerültem akkor indulás.

Budapest tavaszodik

Ilyenkor megtörve a normál folyamatot, miszerint először ebédelünk és utána kávézunk, felcserélődött a sorrend, mondván ez az az élethelyzet mikor kávéval kell kezdeni a programot, most pont az Espresso Embassy-ban. Hátha megérezzük a különbséget a múlt és a jelen között. Azaz a között a kávé között, amit régebben, a régi nagyon jó kávé géppel készítettek és a között, amit a hétvégén felavatott új, le nem fotózott, ám nagyon menő, a kávégépek Royce-Royce-a vagy Bentley-e kávégéppel készítenek. A kávé szokás szerint nagyon jó volt még nulla cukorral is. Nem mindig ugyanabból a típusú kávébabból őrölnek, és a kávészemek pörkölése se mindig egyforma, így valójában szinte sose veszünk pontosan ugyanolyan italt. Ha egy kicsit odafigyelünk, majdnem minden egyes csészében találunk új ízeket. Szóval igen, lehet érezni a különbséget, kávé és kávé között, de annyira sajnos nem vagyok kifinomult, hogy hetek – hónapok távlatából észrevegyem azt a különbséget, amit pont a kávégép ad.

Budapest tavaszodik

Budapest tavaszodik

A közelben nemrég megnyílt a Faszaládé. Azt hiszem, ebben az országban én vagyok az egyetlen, aki nem botránkozott meg, de még csak fenn se akadt ezen a néven. Még bőven nyitás előtt találkoztam vele először, mosolyogtam egyet, és szemrebbenés nélkül annyit bírtam mondani, hogy mekkora ötlet, és most hányan verhetik a falba a fejüket, hogy nem ők találták ki. Mondanom se kell, másoknak nem volt ilyen látomása. Most ez Budapest high-end talponálló kolbászdája, ahol a kolbász nem roppanós, és ha beleszúrjuk a villát, vagy beleharapnánk, nem fröccsen a zsír. Ez egy kicsit furcsa, vagy újszerű volt. Ugyan nem mondanám, hogy e miatt komoly hiányérzettel küzdöttem, sőt nekem úgy volt jó, ahogy elém tették. De én se nagyon tudok vitába szállni azzal, hogy a kolbászhoz, a virslihez a roppanás, és sokszor a zsír fröccsenése valahogy mégis hozzátartozik. Kicsit úgy éreztem, hogy valami mást eszem, valamit, amit akár kenyérre is kenhetnék, annyira krémes, puha és finoman fűszeres. Pedig kolbász volt a javából. Nem mondom, hogy a roppanós-fröccsenős sültkolbászoknak ezennel leáldozott, hisz valahol az mégiscsak klasszikus, de nagyon jó, hogy van ilyenünk is. Vettünk egy „alap” csípős kolbit és A Citromosat. A végére hagytuk a véreshurkát tetején almával és fenyőmaggal, aminek tálalása, mint egy desszerté. Mind nagyon ízlett, de fura mód pont a hely egyik sztárja, a véres hurka volt az, ami a három verzió közül a legkevésbé állt hozzám közel. Úgy teljes a kép, ha elárulom, hogy a normál véres hurka se a kedvencem. Viszont az év első rozé fröccse a év első teraszozásán nagyon jól esett.

Budapest tavaszodikBudapest tavaszodik

Ilyenkor kíván még az ember egy kis édességet. Abban a pillanatban pont macaront, a Chez Dodo-nál. A probléma, hogy szegény macaron nagyon megosztó desszert lett. Mikor első alkalommal kóstoltam, még nem igazán volt ismert itthon. A kedvencem a sima vaníliás volt, mindig azt kerestem, hisz ennél éreztem a mandulaliszt ízét, amiben megvolt a marcipánosság, amit nagyon kedvelek, és ami többek között azonnal elbűvölt ebben a desszertben. Aztán hozzánk is látványosan megérkezett, sőt atombombaként robbant, majd tombolt az ország a macaron őrületben. Szerintem pont ez volt az, ami sokakban visszatetszést keltett, és inkább akár dacból is támadták, mint kedvelték ezt az elegáns kis falatkát. Még én is bírtam olyat mondani, hogy ennyire azért nem nagyszám. Az országos láz már csillapodott, és nálam nemcsak helyre állt a világ rendje, hanem újra felfedeztem. Régen szinte remegtem azért, hogy ne legyen színezve, pláne ízesítve, azaz ne nyomja el semmi a mandula ízét, és a rajongott marcipánosságot. Aztán csak hajtott a kíváncsiság és meg-meg kóstoltam valami fantáziadúsabbnak kinéző verziót, ami sok esetben ízlett, de ritkán nyújtotta azt az élményt, amit egy jól megcsinált alapverzió. Aztán új helyre költözött a kozmetikus, így merő véletlen pont úgy a legpraktikusabb megközelíteni (szerintem), hogy el kell menni a Chez Dodo, majd a könyvesbolt mellett. Bementem, hisz volt még időm, mi mást tehettem volna? Míg kerestem a sima verziót, megláttam a maracujasat, amiről eszembe jutott mikor utazásból hazaindulás előtt a többiek bemondták az unalmast, ennek következtében egyedül kellett megennem kereskedelmi mennyiségű maracuját, és ez nekem mennyire jó volt. Akkor most legyen az, és még valami újdonság. Ekkor éreztem meg, hogy lehet úgy ízesíteni egy macaront, hogy ne legyen mű íze, lehessen érezni benne a gyümölcsöt, egyúttal megmaradjon a marcipánossága, mandulássága is. Ott helyben frissen készítik, sütik, és bármennyire is jól fagyasztható, mégis annyira finom frissen, puhán és krémesen, hogy inkább azonosulunk az őrült macaron lázzal, mint az ellenszenvvel. Szóval egy ilyen kávé és ilyen kolbász magasra tette a mércét, tartani kellett a szintet. Meg a diétát is, így csak egy jutott fejenként. Az epres-bazsalikomos zseniális volt! Azért még visszalátogatunk.

Budapest tavaszodikBudapest tavaszodik

És persze itthon is tavaszodik. Reggelente már nem fázom annyira, elpakoltam a csizmát, a fák is majdnem készen vannak, már tényleg csak egy kicsi hiányzik, hogy ellepjék a zöld levelek. És az erkélyhez is is csak egy kicsi hiányzik, hogy ismét birtokba vegyük. Egyenlőre még csak teregetésre alkalmas, virágok, növények még nincsenek. De csak kiültem egy itallal, annyira szép idő volt.

Budapest tavaszodik

Fél liter gyümölcsteához:

  • 1 grapefruit
  • 1 vérnarancs vagy narancs
  • zöld tea (lehetőleg teafűből)
  • méz, ízlés szerint (elhagyható)

Csavarjuk ki a citrusok levét, ez kb. 2 dl lesz. Főzzünk egy finom zöld teát, odafigyelve arra, hogy ne forraljuk fel a vizet, azaz 70-80 foknál ne legyen melegebb. Kb. 3 percig áztatjuk a teát, majd 3 dl teával felöntjük a gyümölcslevet. Nekem nem kellett hozzá édesítés, de ízlés szerint egy-két evőkanál mézet adhatunk hozzá.

Másik gyümölcstea recept itt, és szilvás változat pedig itt, meg itt.
https://www.facebook.com/HomeBisztro

 Budapest tavaszodikBudapest tavaszodik Budapest tavaszodik Budapest tavaszodik Budapest tavaszodik Budapest tavaszodik

Leave a Reply

