Barackos bazsalikomos tészta – az ebéd

E hónapban a gasztronómiai breaking news az volt, hogy Huszár Krisztián és csapata elmegy a ZONA étteremből. Abból az étteremből, amit nem egész három éve, mondhatni az Ő stílusára építettek fel, és ez elég jól sikerült. Minden összhangban volt. Kedves volt a kiszolgálás, nagyon szép volt az étterem design-ja, jó zene szólt, és ha szerencsénk volt, akkor az ablak mellett kaptunk helyet, ahol Budapest egyik legjobb panorámája tárult elénk. Gasztronómiailag pedig meghökkentő fogásokat kaptunk. A fine dining vonalat képviselték, szerintem elég magas szinten, és olyan ételkombinációk kerültek az étlapra, melyek a legszínesebb álmaimban se kerültek volna képbe. Véres hurka mangóval? Elég bizarrul hangzik, és hihetetlen, de elképesztően finom és egyedi volt, mint a többi étel amit ott kóstoltam. Tény, hogy sajnos nem jártunk oda havi rendszerességgel, de jó volt tudni, hogy létezik egy ilyen hely, és ha valami izgalmas ételre vágytunk, akkor tudtuk hova kell asztalt foglalni. Ez nem lesz többé. Írhatnám, hogy ez a „hely”, végleg megszűnik, de valójában pont az volt a lényeg, hogy a hely, ételek, atmoszféra, együttese adott valamit, aminek most annyi. Kár érte. Persze temetni se kell még, hisz az étterem egy új designnal, új koncepcióval nemsokára ismét nyit, illetve azt gondolom Huszár Krisztiánnak és csapatának se kell sorszámot húzni a lakóhelyük szerinti illetékes munkaügyi központban, hogy új munkát találjanak.

bari bazsi tészta

Mikor megtudtuk, hogy bezár foglaltunk helyet a szombati ebédmenüre (igen, tudom, miért nem akkor mentünk, mikor kellett volna…). Menüt ettünk. Nem mondanám, hogy olyan olcsó, hogy „a hülyének is megéri” pláne szombaton, de tény, hogy ez a legpraktikusabb választás, ha nem csak jól lakni, hanem kóstolni is szeretnénk, azaz minél több fogást kipróbálni, minél több ízzel találkozni.bari bazsi tészta

A mostani receptet egy olyan étel ihlette, amit pont nem próbáltunk ki. Az A la carte részlegben szerepelt egy hasonló tésztaétel barackkal, bazsalikommal, és mimolette sajttal, amit megbántam, hogy nem kóstoltam, így kitaláltam, hogy megcsinálom. Pontosabban bepróbálkozom valami hasonlóval, otthoni körülmények között a nélkül, hogy a szószt szifonban habosítanám.

Bazsalikom volt otthon, három féle barackból a legjobbat szántam erre, és elindultam sajtért. Csak azt tudtam, hogy valami selymes, de mégis érettet szeretnék, amit a második kóstolásra meg is találtam, és még vagy három órát sétáltattam, közben barátnővel „megfagyiztattam” a belvárosban, a 35 fokban, ha esetleg mégse lenne elég érett. Mikor minden egyben volt, jött az ember, hogy ez nem jó, mert az étlapon mimolette sajt volt, nem pedig brie és miért nem azt vettem. Azon egyszerű oknál fogva, hogy eszembe nem jutott a neve. Erre jött a kiakadás – mintha a nyugat-magyarországi kisvárosban ahol felnőtt ezt árulták volna, nem pedig a tömbös medve sajtot – hogy így nem lesz olyan, mint a Zonában. Valójában ebben a lakásban soha semmi nem lesz olyan mintha Huszár Krisztián csinálta volna, szóval nem nagyon tudtam mit kezdeni ezzel a felvetéssel. De a vége béke lett, és én pedig nagyon meg voltam elégedve magammal. Ezzel a verzióval is egy tényleg finom, tésztaételünk lett ebédre.

Hozzávalók két személyre: 

  • 150g tészta* (pl. spagetti vagy penne)
  • 120ml tejszín
  • 3-4 kisebb szál kakukkfű
  • ¼ kiskanál frissen reszelt szerecsendió (elhagyható)
  • 100g érett brie sajt**
  • 20 közepes levél bazsalikom
  • 1 nagy vagy két kisebb nektarin
  • só***, bors

1. lépés
A tésztát a csomagoláson jelzettek szerint sós vízben megfőzzük. A főzőlevélből félreteszünk egy bögrényit, majd a tésztát leszűrjük.

2. lépés
A tejszínt egy serpenyőbe öntjük, hozzáadjuk a kakukkfüvet (szára nélkül), a szerecsendiót és majdnem forráspontig főzzük. Közben felszeleteljük a sajtot, és a tejszínhez adjuk, hogy felolvadjon. Sajttól függően ez kb. 3 perc kevergetés. kóstolás után enyhén sózzuk***, borsozzuk.

3. lépés
Ha készen van a mártás, hozzákeverjük a már megfőtt tésztát, és 2-3 perc alatt összefőzzük. Fontos, hogy a tészta ne ragadjon keményre, ne álljon össze, hanem selymes, krémes legyen. Ehhez adagoljunk tésztához apránként az imént félretett tészta főzővizéből. Nekem kb. fél deci kellett.

4. lépés
Még friss, keverjük hozzá a bazsalikomot, és a felkockázott barackot.

bari bazsi tészta

Megjegyzések:

  • *A képen nem spagetti, hanem UDON tészta van. Ez egy japán tészta, ami nagyon jó, és mindössze 3 perc főzési idő kell neki. Szerintem bátran használjuk ezt is, vagy a hajdina lisztből készült SOBA tésztát. Ez esetben nem lesz igazi főzővizünk, de egy kis vízzel tudjuk helyettesíteni.
  • **Én most érett brie sajtot vettem, de jó lehet egyéb érett sajt, akár rokfort, chaume, érett gouda, mimolette, parmigiano, gorgonzola stb.
  • ***Sóval itt nagyon óvatosan bánjunk, annak függvényében, hogy mennyire sós a sajt, amit kaptunk. Lehet, hogy nem is lesz rá szükség.

https://www.facebook.com/HomeBisztro

bari bazsi tészta

Leave a Reply

