Bazsalikomos limonádé – Az ital

Értem én, hogy ez nem olyan elterjedt, mint a bodzaszörp, és azt is, hogy egy picikét fura zöldségeket, pontosabban fűszernövényeket cukrozni, turmixolni, majd meginni. De működik, és finom. Első alkalommal körülbelül 4-5 éve ittam bazsalikomos limonádét, mikor még a Zona étterem az épp most megszűnt stílusánál egy jó nagy fokkal lazább hely volt. Fel lehetett ülni a klassz kis galériára egy farmerben és pólóban, egy sajt és sonka tál mellé bazsalikomos limonádét inni, és mindenféle jó szakácskönyvet olvasgatni.blog_bazsilé 3jpg

Egyszer ezt az akciót kifejezetten hosszan műveltem, egyedül mikor az Ember úgy döntött, hogy kocsival megy borfesztiválra, de ez esetben ki hozza haza az autót? Nyilván én nyertem meg a feladatot, aki korábban érkezett és nem volt mit tenni, mint beülni, és várni arra, aki később érkezett, mint tervezte, de végeredményben nagyon megörült a sonkatálamnak. (Na igen, ha gyorsabban kihozták volna…) Szóval ezek azok a tulajdonképpen jó emlékek, amik arra inspiráltak, hogy nyáron itthon is többször legyen ilyen üdítő. Én valahogy így csinálom.

Hozzávalók:

  • 25g friss bazsalikom
  • 2 evőkanál cukor
  • 1 evőkanál méz
  • 1 szűk kiskanál lime lé
  • 1 vagy 1,5 liter víz

A bazsalikomot a cukorral egy mozsárba tesszük, és jól összezúzzuk. Ezt a pépet a többi hozzávalóval egy turmixgépbe tesszük, és turmixoljuk.

A mozsaras művelet kihagyható, és mindent egy lépésben is össze lehet turmixolni. Viszont a mozsárban sokkal „krémesebbre” lehet törni a bazsalikomot, és ezzel a módszerrel szerintem finomabb lesz.

blog_bazsilé 1jpgblog_bazsilé 2jpg

Leave a Reply

