Két óra a belvárosban

Az új és a régi szerelem, meg ami közte van

facebook

Sok volt a munka, kellett a kikapcsolódás. Két nap és utazunk, kell edzeni a fotózásra is. Így gyártottam magamnak az ideológiát, hogy pakolás és egyéb utazással kapcsolatos fontos teendők helyett minimális céllal kószáljak a városban. Szombaton elállt az eső, napos időt mondtak. Tulajdonképpen úgyis be kellett menni a belvárosba, így gondoltam keverjük a kellemeset a hasznossal. Pláne ilyenkor eső után minden izgalmasabban néz ki, a Duna közelében biztosan lesz köd és lesznek ilyen-olyan fények, pont mint akkor, mikor nincs nálam a gép. Még ketten reggeliztünk az Artizan pékségben. Szép hely, minden finom, de a fahéjas-kardamomos csigájuk nem csak gusztán néz ki, hanem addiktív is. Ennek ellenére csak lógott mellettem a kamera a táskájában. Aztán külön váltunk egy időre és mindenki ment a maga dolgára.

Blog50
Köd nem volt. Ilyen-olyan fények se, mondhatni döglött volt minden, így már azon gondolkodtam, hogy változtatok a programon, elintézem, amit tényleg kell és megyek haza. Még az se dobott nagyot az elhatározás ellen, mikor megérkezett a burgonyaszállítmány az egyik étterem konyhájába, és be tudtam surranni egy belvárosi ház gangjába néhány poros fotóra.  Aztán egy új üzlet láttán megtört a jég, és sokkot kaptam.blog29_0378

Miklós Csabi bor és virágboltot nyitott, Wines n’ Roses néven. Ő elsősorban borairól híres. Persze minden jó borász erről híres, viszont az Ő pincészete a móri borvidéken van, ami nem büszkélkedhet olyan kiemelkedő adottságokkal, mint például Tokaj, vagy Villány, így talán nehezebb igazán jó borokat kihozni a pincéből. Neki sikerült, és nem csak a bor jó, hanem a design, a címkék is ugyanazt a lendületességet, minőséget és modern vonalat képviselik, mint a borai. Ebben a kis üzletben pedig a borok mellett gyönyörű virágcsokrok is kaphatóak, hazai, holland és afrikai beszállítóktól. A koncepció szerint nem szálanként, hanem tízes csokrokban lehet kapni a virágokat. És semmi faxni, csak a virág önmagában. De milyen virágok… a rózsák mellett gerberán át, díszkáposztáig van minden, és frissek, gyönyörűek. Mindez egy nagyon mutatós üzletben, kopott téglafalak és tábla fal mellet. Alig bírtam kiszakadni onnan. De utazás után vissza kell mennem a kedvesen felajánlott rózsáért, amit most sajnáltam kitenni a délelőtt viszontagságainak.

Merre jártam még…

Az Espresso Embassyba kávézni nem voltam, pedig nem volt kicsi a kísértés. Az angol nyelvű könyvesbolt a klassz szakácskönyvekkel még zárva volt, szóval még egy kísértés kilőve. A péksüti reggeli után kedvenc macaron üzletemet nagy nehezen elkerültem, ennek kapcsán viszont felfedeztem egy új üzletet és éttermet, az Akadémia Italiát. Csak benéztem, nem jártam végig az üzletet. A bor és élelmiszerrészlegbe misztikus módon nem mentem le. Fenn viszont szépen sorakoznak a pultban a helyben készült finom olasz édességek, grissnik, focacciák, lehet kapni kimérve tésztát, sonkát, szalámit és finom sajtokat. Ugyanakkor le is lehet ülni egy ebédre vagy vacsorára egy nagyon szép környezetben. A falakon fedők, a plafonról habverő installáció lóg. Hűűűű nagyon jó volt ez is. Fenn van a hely a kipróbálandók listáján.
A Király utca felé pont útba esett a Zara Home, ahol nem akartam fotózni, de a nyuszi elbillentett ettől az elhatározásomtól. Megnéztem volna a vásárt a passzázsban, de voltak annyian, hogy Panifico il Basilico vonalán nem mentem túl. Még bementem az Arioso kávéház kertjébe, ami már sajnos használaton kívül van, pedig olyan kellemes. Szépen fel van újítva a gangos ház, és ettől olyan mint egy kis párizsi kávézó. Csend és nyugalom a bulinegyed szélén. Majd útközben a cél felé megnéztem a Laura Virág ajtó díszeit.
A végén pedig a régi nagy szerelem a GOA. Megnyílása óta egyre jobban kedvelem az üzletet. Először csak simán nagyon tetszett. Aztán ahogy egyre többet utaztam (például Ázsiában) egyre több olyan tárgyat fedeztem fel, amivel ott találkoztam. Jellemzően Ázsiából minden üzlet a kontinens tucat portékáit importálja, ők viszont nem. A legjobb ízléssel válasszák ki azokat a tárgyakat, amelyek jellemzik a modern török vagy épp Délkelet-Ázsia művészetét, keverve európai márkák legjobb lakberendezési tárgyaival. Kutatva az üzletben, gyakorlatilag egyenlő azzal, hogy kutatok az emlékeimben. Órákat lennék képes eltölteni abban a környezetben, pláne, hogy mindig jó zene szól, és lakberendezés részlegen vannak a világ legjobb fej eladói. Pár éve nyitottak egy kávézót is az üzlet mellett. Nem lett belőle túl híres hely, gyakorlatilag nyitva tartása megegyezik az üzlet nyitva tartásával. De ez pont olyan amilyet én magam is nyitnék. Béla Bácsi cukrászdájából nem cukrász, hanem házi jellegű sütik jönnek, hihetetlenül gusztán tálalva, és ugyan „régi hullámos” de jellemzően a kávé is Blog_14 jó szokott lenni.

Blog2_0235 Blog3 Blog4_0256 Blog1_0229Blog5_0265 Blog7 Blog6_0266 Blog10 Blog11 Blog12 Blog13 Blog8_0278 Blog9blog22 Blog21 blog20 blog19_0319 Blog18 Blog17 Blog16 Blog15 Blog14 blog23 blog24 Blog25 blog26_0365 blog27_0368 blog28_0379blog30_0393 blog31 blog32_0392 blog33_0398 blog34 blog35 blog36 blog37_0419 blog38_0441 blog39_0458 blog40 blog41 blog42 blog43_0457 blog44 blog45 blog46 blog47_0447 blog48blog49_0466 blog51_0464 blog52_0429

2 thoughts on “Két óra a belvárosban

Leave a Reply

