Cukkini kenyér

Tény, hogy az igazi kovászos vagy élesztős kenyér verhetetlen. De az is tény, hogy ezt az időráfordítást nem mindenki, és pláne nem mindig vállalja be. Így jött a soda bread, azaz a szódabikarbónával készült kenyér és annak rengeteg változata. Ez a kenyér szintén egy kevert tészta, amit zöldségekkel és magvakkal lehet ízesebbé és tartalmasabbá tenni. Most tökmagot használtam, mert ez volt otthon, de egy másik alkalommal egy kevés diót kevertem a kenyérbe. Viszont volt úgy, hogy semmilyen maggal nem ízesítettem, volt, hogy csak cukkinit használtam, a répa most épp újdonság, de használhatnánk fehérrépát, főleg paszternákot, esetleg egy keveset a zellergumóból. Szívem szerint egyébként édesköménnyel próbáltam volna ki, de abba mostanában nem futottam bele.

Blog_ck3Ez e kenyér szerintem hihetetlen laktató. Nem könnyed, hanem masszív, azaz az állaga kissé hasonlít a német kenyerekhez. Szerintem nagyon jó magában, sajtkrémmel, vajjal, padlizsános vagy egyéb mártogatóval.

Blog_ck2

Hozzávalók:

  • 1 közepes cukkini (kb. 280-300g)
  • 1 közepes répa (kb.100-120g)
  • 2 evőkanál só
  • 260g fehérliszt
  • 40g csicseriborsó liszt (vagy +40g fehérliszt)
  • ½ teáskanál szódabikarbóna
  • 1 teáskanál sütőpor
  • ¼-¼ kiskanál fahéj és szerecsendió (elhagyható)
  • 70g tökmag
  • kevés só*, bors
  • 1 nagy ág rozmaring (aprítva kb. másfél evőkanál)
  • 1 citrom vagy lime reszelt héja
  • 100ml olívaolaj (vagy 30 ml tökmagolaj és 70 ml olívaolaj)
  • 2 tojás
  • 1 evőkanál cukor vagy méz (elhagyható)
  1. lépés

Reszeljük le a cukkinit és a répát, forgassuk át a 2 evőkanál sóban és hagyjuk állni 10 percet. A legjobb, ha szűrőbe tesszük, és hagyjuk csöpögtetni. 10 perc után mikor már sok levet eresztett, egy konyharuha segítségével nyomkodjuk ki a maradék vizet és tegyük félre a zöldségpépet.

  1. lépés

Egy nagy tálban keverjük össze száraz hozzávalókat, majd adjuk hozzá a nedveseket, keverjük homogénné, majd forgassuk hozzá a zöldségeket. * Itt kóstoljuk meg a nyers tésztát. Tekintettel arra, hogy a cukkini sós volt elvileg nem feltétlen kell tovább sózni, és kb. fél kiskanállal adtam még hozzá.

  1. lépés

Kb. 23x10x6 centis formában 180 fokon 60-70 percig sütjük. De 50 perc után már csináljunk egy tűpróbát.

Blog_ck5

Blog_ck1

Blog_ck4

Leave a Reply

