Halloumi sajt karamellizált almával

Egy csoportban Bake-Ann megosztott egy beszámolót arról, hogy milyen tapasztalatai voltak egy cukormentes könyvvel kapcsolatban. A gondolatvilág hasonló volt az enyémhez. Lényegében annyi, hogy nem célja száműzni a cukrot az életéből, ugyanakkor mégiscsak jó, ha van a tarsolyban néhány mentes recept. Végignézve a listát, hogy miket készített el, megakadt a szemem a karamellizált alma címen, és lévén cukormentes könyvről van szó, itt azért kérdeznem kellett. Annyi volt a trükk, hogy az alma a saját cukortartalmától karamellizálódik. Én ugyan nem kerestem tudatosan alacsony cukortartalmú almát, sőt fel se merült ennek létezése, de az a helyzet, hogy valószínű mégis találtam, mert magától az atyaúristennek se akart karamellizálódni, ellenben ha nem avatkozom közbe, akkor a szenesedés felé indult volna meg a folyamat.

blogsajt_img_7985

Ez a recept nagyon hasonlít arra, amit anno Nigella Lawsontól inspirálódva már elkészítettem. Gyakorlatilag ez is az ő verziójához áll közelebb. Többet nem kísérleteztem azzal, hogy almát saját cukortartalmával karamellizálom, úgy gondoltam, hogy az a kis barnacukor még belefér. A végén pedig meglocsoltam egy kis olívával, mézzel, és chilivel, így együtt voltak az édes, sós, és csípős ízek. Szerintem nagyon klassz volt. Mostanában többször készítettem ezt a salátát, hol rukkolával, hol madársalátával vagy bébispenóttal, de nem egyszer pusztán csak almával. Érdekes az édes ízekkel kombinálni, de ha valaki diétázik, azt gondolom a méz és cukor elhagyásával, vagy csökkentésével egy erre a célra is ideális ételt tud készíteni.

Elkészítési idő: 20-25 perc
Nehézségi fok: egyszerű
Mennyiség: 2 személyre

blogsajt_2

Hozzávalók:

  • 80g rukkola
  • 2-3 evőkanál olívaolaj
  • 2 közepes alma (pl. golden)
  • 1 kiskanál barnacukor
  • 1 evőkanál olívaolaj
  • 250g halloumi sajt
  • 1-2 evőkanál méz (ízlés szerint)
  • ízlés szerint kb. fél kiskanál chili pehely vagy friss chili paprika
  1. lépés
    A rukkolát összekeverjük az olívaolajjal, kevés sóval és borssal, majd elosszuk két tálban.
  1. lépés
    Az almát és a sajtot kb. fél cm vastagon felszeleteljük. Egy serpenyőben olajat melegítünk, majd adunk hozzá egy kevés barna cukrot, és addig sütjük az almákat, míg egy kicsit karamellizálódnak. Ha már majdnem készen van, az almákat a serpenyő szélére húzzuk, és a középen oldalanként kb. három perc alatt megsütjük a sajtokat.
  1. lépés
    A tálaláshoz a sajtokat és az almákat a salátára fektetjük, ízlés szerint meglocsolhatjuk egy kevés olívaolajjal, mézzel, és megszórhatjuk chilivel.

Megjegyzések:

  • A grillezett halloumi sajt nem olyan finom melegítve, ezért ezt a salátát érdemes frissen enni.
  • A rukkola helyett ahogy fenn írtam, használhatunk vegyes salátát, bébi-spenótot, madársalátát, vagy bármit amit kedvelünk. Ugyanakkor az almát le is cserélhetjük körtére.
  • A halloumit nem tudjuk pl. fetával, vagy dán sajttal helyettesíteni, mert azok elolvadnak, nem grillezhetőek serpenyőben. De egyéb (szerintem nem előre fűszerezett) grill sajtot használhatunk helyette.

blogsajt_img_7977

Leave a Reply

