Téli vitaminturmix

Bár közel vagyunk az új évhez, de azt gondolom, hogy nem ez inspirálta a női kollektívát. Talán valami olyasmi, hogy egyikünk (én) szinte minden reggel valami hasonlót eszik, a másik gyereke amazt szereti, van aki konditerembe jár, van aki mozgás nélkül fogyókúrázik, na meg amúgy is szokták mondani, hogy az egy munkahelyen lévő csajok úgymond szinkronizálódnak. Hát azt a részt pont nem tárgyaltuk ki, de ami egyre látványosabb, hogy reggeli szintjén már biztosan megtörtént a szinkronizálódás. Ilyen elképesztő ütemben még sose fogyott chiamag és natúr zabpehely mint mostanság. Illetve egész jó lett a tornaterembe járási mutatónk is, így tényleg elmondható, hogy valamit teszünk azért, hogy még egészségesebben éljünk.

k_IMG_6910.jpg

Van olyan kolléganőm aki most fedezte fel a chia magot, és elég lelkes fogyasztója lett. Szokták mondani, hogy azon kívül, hogy egészséges, hihetetlen jól eltelíti az embert, és a lányok is valami olyasmiről számoltak be, hogy simán bírják addig, ameddig máskor egy sonkás sajtos szendviccsel a hasukban. Tény, hogy egy natúr joghurt amibe mi magunk szeleteltük a gyümölcsöket laktatóbb chia maggal, mint a nélkül. De én magam, még sose éreztem azt az átütő és hosszan tartó jóllakottsági érzést amit ehhez társítanak. Ugyanakkor azt szoktam mondani, hogy se íze, se bűze, azaz ellenben a zabpehellyel, ha ezt teszem bármibe, annak jottányit se változtat az ízén, így számomra finomabbak maradnak a reggeli joghurtos-gyümölcsös ételek és italok ezzel és mint a zabpehellyel. Persze a chia mag kerül annyiba, hogy ne cseréljem le folyamatosan a zabpelyhet, de néha nem árt változtatni egy kicsit a megszokáson.

blog_turmix1

Hozzávalók 1 nagyobb pohárhoz:

  • bő 1 evőkanál chia mag
  • 1 gránátalma
  • 1 grapefruit
  • kb. 150g natúr joghurt
  • 1/2 -1 evőkanál méz ízlés szerint (elhagyható)

A chia magra öntünk egy kevés meleg vizet, és hagyjuk állni pár percet míg megduzzad. E közben a grapefruitot meghámozzuk, és a húsát a gránátalma magjaival turmixgépbe tesszük. A turmixgép nem töri össze a magok kemény belső részét, így ha készen van, érdemes egy szűrőn átpasszírozni, majd az hozzákeverni a mézet, chia magot, és a joghurtot.

(Itt mivel sajnos a grapefruit rostjai is áldozatul esnek, azaz fennakadnak a szűrőn, két lehetőség van. Vagy megesszük, ahogy én tettem, vagy még az elején csak a gránátalma magjait tesszük a turmixba, átszűrjük, és ezt követően jön a grapefruit a mézzel és joghurttal.) A lényeg, hogy joghurt nélkül egyszerűbb átszűrni. Attól függően, hogy mennyire leveses a grapefruit, vagy milyen állagot szeretnénk elérni, kiegészíthetjük egy kis vízzel.

A képen egyébként ezt a „kétszintes” változatot úgy csináltam, hogy gyümölcslevet összekevertem kb. 2-3 ek joghurttal. Az alján a maradék joghurthoz kevertem a mézet és chiát, majd erre öntöttem gyümölcslevet. Most sűrű görög joghurtot használtam, így nagyon szépen megállt rajta a gyümölcslé.

Grapfruit helyett használhatunk narancsot, sweety-t vagy pomelót is.

blog_turmix3

Leave a Reply

