Sült paradicsomleves

Ez a leves nyilván finomabb lenne nyáron, mikor szezonja van a paradicsomnak. De ilyenkor is lehet kapni, ami ugyan egyen méretű, egyen ízű, azaz mondjuk így… nem túl izgalmas. Viszont azzal, hogy megsütjük, egy kicsit fűszerezzük, nagyot tudunk javítani ezen a helyzeten. Végeredményben egy egészséges, alacsony a kalória tartalmú, fogyókúrába is simán illeszthető levest kapunk. Pláne, hogy meglepően laktató is. Én most egy kis joghurttal ettem, betétként a paradicsomokkal egy időben egy kis céklát sütöttem, és gyakorlatilag ez elég is volt egy könnyed vacsorára.

Blog leves 2Nehézségi fok: egyszerű
Elkészítési idő: kb. 60-70 perc
Mennyiség: kb. 600 ml

 

Hozzávalók:

  • 1 kg paradicsom
  • 3-4 duci gerezd fokhagyma
  • 1 evőkanál olívaolaj
  • 1 kisebb ág friss rozmaring
  • 2-3 ág friss kakukkfű (vagy egy kiskanál szárított)
  • só, bors
  • 1-2dl víz
  • szükség esetén 1 evőkanál cukor vagy méz*
  • leves tetejére ízlés szerint tejföl vagy joghurt, akár fokhagymával, citromhéjjal ízesítve
  1. lépés

A paradicsomokat félbe vágjuk, esetleg ha nagyobbak, akkor negyedbe. Betesszük a sütőbe, a fokhagymával együtt (ezt hagyjuk a héjában, hogy ne égjen meg) és 190 -200 fokon megsütjük. Ez kb. 40 perc.

  1. lépés

Ha kicsit kihűl, turmix gépbe tesszük, hozzáadjuk a sült fokhagymát (héja nélkül), a rozmaringot és vagy a kakukkfüvet, sózzuk, borsozzuk és hozzáadjuk az olívaolajat. Majd annyi vízzel felöntjük (kb. 1-2 dl) attól függően mennyire sűrű levest szeretnénk.

Tetejét díszíthetjük joghurttal, adhatunk hozzá sajtot, sonkát, sült zöldségeket. Ld. alább.

Megjegyzések:

  • Ha nem adunk hozzá vizet, vagy kevesebbet adunk, akkor mártásként is jól funkcionál.
  • A fűszernövényeket el is hagyhatjuk, úgy is finom, vagy ha intenzívebb fokhagyma ízt szeretnénk, nyersen is a levesbe turmixolhatjuk.
  • *A paradicsomlevesbe vagy mártásba sokan tesznek cukrot. Én is gondoltam rá, de nekem cukor nélkül is ízlett, így elhagytam.
  • A leves magában is finom, de joghurttal, tejföllel tovább lehet ízesíteni és sült zöldséggel egy teljes értékű könnyed vacsora is lehet.
  • Volt olyan változat, hogy a levesbetét egy kis sonka, és kecskesajt volt, ez a verzió is nagyon finom.

Blog_leves 1

Leave a comment