Meggyes smoothie

Ha már unjuk a banánt

Van az a pont mikor melegszik az idő, egyre többet süt a nap, egyre kevesebb pulcsit veszünk a kabát alá… Idén persze csak annyi, hogy a naptár szerint (fehér) március van, hóval, és sokkal hidegebb napokkal és éjszakákkal mint januárban.  Akárhogyis, de ilyenkorra már tényleg megunjuk a banánt, és már valami mást kívánunk, mint az elmúlt hónapokban megszokott banán és citrus íz. De eper még bőven várat magára, szóval maradnak a fagyasztott gyümölcsök. Ezek egyébként nem ördögtől valóak, finomak, és hasonlóan a friss gyümölcsökhöz szintén jócskán van bennük vitamin, és tápanyag.  Azaz bátran lehet használni őket.

blog_IMG_8909Ezt a turmixot idén több verzióban megcsináltam, (ld. megjegyzések), de pont ez a kombináció volt a nyerő. Banán persze ebben a turmixban is van, ettől laktatóbb, édesebb lesz, de inkább a meggy íze dominál.

blog_IMG_8896

Nehézségi fok: nagyon egyszerű
Elkészítési idő: kb. 3 perc
Mennyiség: kb. 400ml

Hozzávalók:

  • 150g fagyasztott meggy (vagy friss ha van) vagy egyéb gyümölcs*
  • 170 ml víz**
  • 1 banán

(Avokádós, narancsos, stb. változatot ld. megjegyzések.)

Ha egy kicsit tartalmasabbá/laktatóbbá szeretnék tenni, adhatunk hozzá kb. 150g natúr joghurtot és / vagy egy evőkanál chia magot. Szerintem ez így elég édes, de ízlés szerint egy kis mézet vagy datolya szirupot is adhatunk hozzá.

A hozzávalókat turmixoljuk.

Megjegyzések:

  • *Nekem a meggyes verzió lett a kedvencem, de nagyon jó szederrel, áfonyával, eperrel és vegyes erdei gyümölccsel is. Volt, hogy adtam hozzá egy narancsot, vagy mandarint. Próbáltam egy kis fahéjjal, és/vagy reszeltem bele egy kiskanálnyi friss gyömbért. Minden változatban jó volt, de ez most simán (meggy/banán/víz) ízlett a legjobban.
  • Reggelinek az is tökéletes ha banán helyett / esetleg mellett egy érett avokádót turmixolunk a meggyhez. Ez szintén működik kb. 80g joghurttal és joghurt nélkül is. Illetve szintén finom akkor is ha adunk hozzá egy narancsot vagy mandarint. Az avokádós verzió esetében ha banán nélkül készítem, akkor adok hozzá kb. 1 evőkanál mézet is.
  • **A legtöbb turmixgép a leírás szerint a jéggel is elbánik, de én szeretem kímélni a sajátomat, ezért a fagyott gyümölcshöz meleg vizet öntök. Illetve azért is, hogy ne legyen az ital borzalmasan hideg.

blog_1 meggy

Leave a comment