Sajttorta ajándékba, pohárba

Ez a bejegyzés nem jött volna létre, ha nincs eztettem – a bolt. És ha az Embernek nem indul be a fantáziája, hogy a kollégáinak változatos, ehető ajándékokat prezentáljon az ünnepek előtt, amiket természetesen valamiféle közös munkával készítünk el. Hét elején elkészült egy adag minitorta, csokoládés karamellás töltelékkel. A hét második felében pedig a sajttorta volt a program.

blog1_img_6439

Ebben a verzióban a „sajttorta” valójában egy pohárdesszert, amit otthon szép poharakban tálalhatunk, és egy könnyednek ható desszertet kapunk. Viszont ha ajándékba adjuk, akkor előszedhetjük a nem használt műanyag dobozokat, vagy újra felhasználhatjuk a befőttes üvegeket, ahelyett, hogy kidobnánk az első használat után. (Az üveg nem bomlik le, szóval használjuk, ameddig lehet.) Az üvegcsék tetejére pedig egy szép textilt vagy szalvétát tehetünk, és máris egy helyes ajándékot kapunk. Ezt akartam feldobni még ezzel-azzal, mondjuk körberagasztani washi tape-pel, rátenni néhány hópelyhes matricát, vagy színes pékzsineggel kötözni a textilt a befőttesüveg tetejére. Kábé ilyen ötletektől vezérelve állítottam össze a rendelést, na meg azért mert a kokeshi vagy gésa babás kapszlikat már olyan régen kinéztem, és most fel lett hívva a figyelmem, hogy akciós. :)

Mikor töltögettemtük a poharakba a krémet, még távolról se gondoltam, hogy ebből bejegyzés kerekedik. Csináltam pár telefonos fotót a boltnak, hogy igen, működnek a termékek, azaz pont az az egy amit most épp kipróbáltam. Aztán gondoltam, hogy igaz sötét van, igaz lámpafény van, igaz csak a konyhapulton van minden, de kedvet kaptam, és ha már annyi mindent tud a gépem kattintsunk egyet-kettőt.

blog4

Hozzávalók 4-6 pohárkára:

  • 90g keksz (Győri édes-et használtam)
  • 30g ameretti keksz
  • 50g olvasztott vaj
  • 250g mascarpone
  • 400g sajtkrém
  • 100ml tejszín
  • 100g fehércsoki olvasztva
  • 2-3 evőkanál porcukor (ízlés szerint)
  • 1 citrom héja (vagy narancs, vagy mandarin héj is finom)
  • 2 kiskanál citromlé (e helyett is használhatunk egyéb citrus levet)
  • 1 kiskanál vanília kivonat
  • 1-2 evőkanál rum (elhagyható, de használhatunk helyette brandyt, whisky-t, stb.)
  • 250g vegyes gyümölcs (mirelit málnát és áfonyát használtam)
  • 1 evőkanál cukor
  • 1 evőkanál rum

Tipp: Ha van otthon, egy kis habcsókkal is kiegészíthetjük.

  1. lépés

A kekszeket ledaráljuk, hozzákeverjük az olvasztott vajat. Elosszuk az üvegekben kb. szűk egy cm vastagon, kissé lenyomkodjuk, majd hűtőbe tesszük.

  1. lépés

Vízfürdő felett felolvasszuk a fehércsokit. Elektromos habverővel, összekeverjük a mascarponét, sajtkrémet, tejszínt, olvasztott csokit, porcukrot, a citrus héját és levét, vaníliát és a rumot vagy egyéb alkoholt, ha használunk. Felhasználásig hűtőbe tesszük.

  1. lépés

A gyümölcsöket összeforgatjuk a cukorral, hozzáadjuk a rumot ha használunk és kb. 5 perc alatt átmelegítjük.

  1. lépés

A tálakban már benne van a kekszmorzsa, elosszuk a poharakban a sajtkrémet, ha van otthon habcsók, akkor minden tálba kb. 1-2 evőkanálnyit teszünk (nagyobb darabokra törve), majd a tetején elosszuk a gyümölcsöt. A gyümölcsöt díszítetjük még aprított mandulával, vagy egy leheletnyi elmorzsolt amaretti keksszel. A dobozokat lezárjuk, ráragasszuk a home made matricát, és hűtőbe tesszük.

Változat: Gyümölcs helyett használhatunk karamell öntetet is.

blog2_img_6429blog3

Leave a comment