Szilvás reggeli müzli

Fogyókúra napló 2

Most egy kicsit fordítva ülök a blogon. Azt gondolom joghurtot, lekvárt, müzlit és gyümölcsöt valójában mindenki össze tud keverni, ha ehhez van kedve, így nem is terveztem blogosítani. De valamelyik szombat reggel, csak úgy a játék kedvéért nem müzlis tálba, hanem egy kicsit kreatívabban pakoltam össze a reggelit, például mert volt kedvem fotózni. Aztán olyan szépen sikerült a sorozat, hogy kár a könyvtárakba hagyni a képeket.

IMG_2965És ha már felteszem, akkor be is teszem a fogyókúrás sorozatba, annak ellenére, hogy szigorúan nézve azért lehetne hibát találni benne. Részben a granolában is van cukor, a joghurtban gyárilag, a szilvalekvárt is ritkán csináljuk cukor nélkül, és cukorbetegek jól tudják, hogy minden gyümölcsnek van mérhető cukortartalma. Ugyanakkor a joghurton kívül minden alapanyagot én csináltam, a helyett, hogy boltban vettem volna. Ezzel valamelyest kontrollálni tudtam a cukor és az adalékanyag mennyiségét, így a boltinál egy sokkal egészségesebb, soványabb verziót kaptam.

blog_2

Sok helyen írnak arányokat arra vonatkozóan, hogy egy fogyókúra tekintetében milyen arányban számít az étkezés és a sport. Azaz olvasni például, hogy a fogyás 80%-ban múlik az étkezésen, és csak 20%-ot tesz hozzá a sport. Mások szerint, a megoszlás inkább 70-30, valaki szerint ez 60-40 és így tovább. A fene tudja mi az igaz, de úgy tűnik, még ha az arányokat tekintve nem is, de abban van némi konszenzus, hogy az étkezés többet nyom a latban mint a mozgás. Ami jelenti azt, hogy ha sokat járunk sportolni, de nem figyelünk az étkezésre, akkor kevésbé hatékonyan soványodunk. Én személy szerint ehhez azért azt gondolom hozzá, hogy nincs elvesztegetett futás, torna, jóga, séta vagy konditerem. Ha nem is fogyunk olyan gyorsan és drasztikusan, a mozgásba fektetett idő és energia mindenképp megtérül.

Ugyanakkor azt is gondolom, hogy egy konkrét arányt nem lehet ráhúzni minden emberre. És vannak pillanatok, mikor úgy érzem, dőlnek meg ezek az elméletek. Most jöttem haza Belgiumból, ahol a gasztronómiába nem sikerült úgy belevetni magunkat, mint terveztük, és igen, láttam, hogy bőven van az országban „atipikus” konyha, quinoa burger és társaik, de alapvetően a klasszikus ételeik nem könnyedek. Minden sarkon találni krumplist, és döbbenet, de még a félbevágott kiflibe is sült krumplit tesznek, aztán jól megküldik majonézzel. Azért ennél több szénhidrát nem sok mindenben van. Aztán egy kis waffel ezzel-azzal, nincs sarok ahol ne lenne valami megunhatatlanul finom bonbon szaküzlet, például egy remekbeszabott süti bolt szomszédságában. Majd mindezt leöblítik egy-két pohár olyan átlagosnak számító sörrel, amilyen itt kézműves kategória. És elnézve az embereket, nem volt jellemző az elhízás. Na de, hogy van ez kérem????!!! Sült krumpli kenyérrel, csokival, sörrel és mégis vékonyak vagyunk…

blog_4blog_3

Nagyon pontos receptet nem írok, de így készült a reggeli.

Előző este csináltam egy granolát. Egy recept itt.

Röviden: kb. 150g natúr müzlit/zabpelyhet (nagyjából egy bögre) összekevertem egy jó maréknyi (kb. 40-50g) valamilyen maggal. Most kesudió volt itthon, de ez lehet mandula, dió bármi, de el is hagyhatjuk. Kevertem hozzá egy kiskanál fahéjat, egy csipet szerecsendiót, és egy evőkanál barnacukrot. Egy kis tálban megolvasztottam egy darabka vajat (kb. 20g) és egy evőkanál mézet. Mindent összekevertem, és kb. 20 percig sütöttem 180 fokon.

A szilvalekvárhoz van itt egy recept.
De gyorsan most így készült: Elhasználtam az itthoni nem túl szép héjú szilvát, de ez lehet bármilyen gyümölcs, akár vegyesen is használhatjuk. Szerintem kb. 300-350g lehetett, ezt darabokra vágtam, tettem hozzá egy evőkanál barnacukrot, egy kevés fahéjat, és fél tonkababot. Ezt főztem kb. 15 percig, majd botmixerrel turmixoltam. A végén, hogy édesebb legyen adtam hozzá egy kis mézet.

A pohárba pedig rétegeztem a lekvárt, joghurtot, müzlit, és fügét illetve szőlőt ettem hozzá, de természetesen bármilyen idénygyümölccsel finom.

blog_5blog_kIMG_2979blog_1blog_kIMG_2976blog_6

 

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s