New York sajttorta karamellizált körtével – Amerikai grillezés desszert

A sorban most a hamburger után a coleslaw saláta jönne, de ott a mennyiségek egy kicsit zavarosan kerültek a lapra, így még pontosítani kell a receptet, szóval új teszt jön, publikálás halasztva. De addig van más. A grillezés utolsó fogása a sajttorta volt, ami egy egyszerűbb verzióban már szerepelt, és valószínűleg még fog is. Lényegében minden sajttorta recept hasonló, egy alapra épül, mégis jócskán van benne variációs lehetőség, ami miatt mindig más ízeket lehet kihozni belőle. Illetve ez a verzió egy kicsit technikásabb a régi receptnél.

NY Sajttorta

Részben ennek van alapja, a keksz alap, ami a sajttortáknál a klasszikus tesztalap. A vízfürdőt, ami sok receptben szerepel elhagytam, de egy kicsit mégis pótoltam azzal, hogy egy kis tál víz mellett sütöttem ki. Illetve Nigella Lawson a süteményes könyvében azt mondja, hogy ha nem egész tojásokat keverünk a sajthoz, hanem a fehérjét külön kemény habbá verjük, azt forgatjuk a „tésztába” akkor egy lágyabb könnyedebb, légiesebb süteményt kapunk. Ugyan nem az ő receptjét vettem alapul, de ezt a módszert teszteltem. Van benne valami, érdemes kipróbálni így is. Ez a torta finom, de viszonylag semleges íze van, így szerintem tényleg nem érdemes elhagyni a tejfölt a tetejéről, és kifejezetten jó hozzá a karamellizált körte. Praktikus lédús körtét használni, így egy finom gyümölcsös enyhén karamellás lében sül, amit teljesen megbolondít az alkohol. De más gyümölcsöt is kínálhatunk hozzá.

NY Sajttorta

NY Sajttorta

Continue reading